Independer Forum

ex-partner wil niet meewerken beeindiging overlijdensrisicov

Reacties
2
  1. 1331

Goedemiddag,

het volgende is aan de hand. Ik ben in november 2013 officieel gescheiden. Ik betaal alle kosten met betrekking tot de premie van de verzekeringen en het huis. Mijn ex heeft hier al 3 jaar geen bijdragen in gedaan. Nu wil ik graag de overlijdensrisicoverzekering beëindigen of wijzigen op naam van mijn nieuwe partner, mijn ex en ik zijn beide verzekeringnemer (zij is mede verzekeringsnemer). Zij wenst echter niet mee te werken aan een beëindiging of omzetting en weigert haar handtekening te zetten. De verzekering is niet gekoppeld aan het huis en er is vanwege het betalen van de schulden door mij geen alimentatieplicht. Kan ik hier niks tegen doen? temeer daar ik de premies volledig betaal.

2. Gebruikersavatar
    Edwin Kroon Berichten: 40
    Beste heer, mevrouw,

Om een overlijdensrisicoverzekering op te zeggen is inderdaad een handtekening nodig van de verzekeringnemers. Het wordt helaas lastig om de verzekering op te zeggen als 1 van de verzekeringnemers niet mee wil werken. Verstandig is om contact op te nemen met de verzekeraar om uw situatie uit te leggen en te vragen of zij nog een oplossing hebben.

Vriendelijke groet,
    Independer

Edwin Kroon
    Senior Medewerker Klantenservice
Plaats een reactie
Independer