Independer Forum

Ervaring met lenen bij Santander?

Reacties
37
  1. T_OPDEKAMP Berichten: 1

Goeiedag,

Ik zou graag een persoonlijke lening afsluiten bij de bank Santander.
    Ik heb gemerkt dat je op de website kan berekenen hoeveel je lening per maand gaat kosten > http://www.santander.be/nl/lenen-lening/geld-lenen/lening-berekenen.html.

Ik heb echter nog geen ervaring met deze bank.
    Heeft iemand ervaring met lenen bij Santander?

Bedankt alvast!
    Tekla

2. Pep59
    Goede ervaring bij afsluiten en servicedesk.
    Website is matig; alleen overzicht uitstaand saldo. Lastig om aan een schriftelijk overzicht te komen met rente/aflossing verantwoording
  3. greetbat
    heb 1 keer geleend en heb heel goede ervaring met Santander. Je weet precies waar je aan toe bent.
  4. ergboos
    Ik ben helemaal niet tevreden over Santander. Ik heb ong. 9 jaar geleden een eethoek gekocht bij Morres Meubelen. Ik kreeg aangeboden om de eethoek pas na een jaar te betalen. Mooi dacht ik ; kan ik in tussen tijd sparen en wat rente pakken. Ik zat tenslotte in de bijstand. na een jaar keurig betaald en toen kreeg ik een Comfort Card toegestuurd. daar wilde ik geen gebruik van maken en die heb ik dus vernietigd. Maar elk jaar wordt er een bedrag van mijn rekening afgeschreven. Eerst 10 gulden en inmiddels al 15 euro.
    Ik heb al 5 keer een brief geschreven, maar krijg geen antwoord, geen reaktie en elk jaar wordt er weer geld van afgehaald. Ik heb zonet maar een gemaild hoe ik in godsnaam een keer van ze afkom. Al 8 jaar ellende dus.
  5. Bas
    Ook hier geen positieve ervaringen. Dit jaar een krediet afgesloten tegen 14,9% rente. Iets wat absurd hoog is natuurlijk maar had op dat moment echt het geld nodig.

Het opvragen van een online overzicht lukt ook niet. Je krijgt 2x per jaar een overzicht en daar moet je het mee doen.
  6. walker
    Ik kan ook niet positief spreken over Santander. Als je eenmaal lening hebt afgesloten trekken ze de rentepercentage omhoog. Hun antwoord is simpelweg rente is variabel maar als je opmerkt waarom de rente niet omlaag gaat (zoals bij mij 2 jaar terug) hebben ze geen antwoord. Ik moest mijn limiet verhogen om de lage rentepercentage te kunnen krijgen. Wat blijkt achteraf? Ze hebben na 6 maanden mijn rente weer verhoogd zonder enige berichtgeving. Gelukkig had ik die geld niet nodig. Het scheelt gauw 565 euro meer op jaarbasis.
    Ik zou Santander gewoon niet aanraden.
  7. canardo
    [quote="walker"]Ik kan ook niet positief spreken over Santander. Als je eenmaal lening hebt afgesloten trekken ze de rentepercentage omhoog. Hun antwoord is simpelweg rente is variabel maar als je opmerkt waarom de rente niet omlaag gaat (zoals bij mij 2 jaar terug) hebben ze geen antwoord. Ik moest mijn limiet verhogen om de lage rentepercentage te kunnen krijgen. Wat blijkt achteraf? Ze hebben na 6 maanden mijn rente weer verhoogd zonder enige berichtgeving. Gelukkig had ik die geld niet nodig. Het scheelt gauw 565 euro meer op jaarbasis.
    Ik zou Santander gewoon niet aanraden.[/quote]
    Heeft u een persoonlijke lening of een doorlopend krediet? Heb niet zoveel zin in de onzin die u beschrijft.
  8. canardo
    Daarmee bedoel ik het verhogen van de aflossingsrente.
  9. Jeroen Reebok
    Ik ben erg te spreken over Santander. Na een debakel met kredietverstrekker FREO, heb ik voor Santander gekozen. Vriendelijk te woord gestaan, en sinds het afsluiten van de lening een paar jaar geleden (doorlopend krediet) geen reden om te klagen. Aangezien ik de naam Santander nog nooit heb gehoord, heb ik nog wel wat onderzoek gedaan voor het afsluiten. Het is echter een van de grootste banken ter wereld. Staan erg goed bekend (google maar eens). Dus voor mij is Santander een prima alternatief voor de veel te dure grootbanken.
  10. IM
    Hier ook alleen nog positieve ervaringen met Santander.
    Vorig jaar een uitgestelde betaling op een auto gehad. Na het jaar heb ik het volledige bedrag betaald en telefonisch gevraagd om een bevestiging dat alles afbetaald was. Dit heb ik keurig ontvangen.
    Momenteel een doorlopend krediet aangevraagd. Snelle afhandeling, vriendelijke mensen aan de telefoon, korte wachttijd aan de telefoon.