Independer Forum

Ervaring met lenen bij Santander?

Reacties
37
  1. Gast
    [quote="Jeroen Reebok" post_id=3266 time=1298134847]
    Ik ben erg te spreken over Santander. Na een debakel met kredietverstrekker FREO, heb ik voor Santander gekozen. Vriendelijk te woord gestaan, en sinds het afsluiten van de lening een paar jaar geleden (doorlopend krediet) geen reden om te klagen. Aangezien ik de naam Santander nog nooit heb gehoord, heb ik nog wel wat onderzoek gedaan voor het afsluiten. Het is echter een van de grootste banken ter wereld. Staan erg goed bekend (google maar eens). Dus voor mij is Santander een prima alternatief voor de veel te dure grootbanken.
    [/quote]

Mmm, opmerkelijk. Freo hanteert zeer nette rentes. Vaak de helft van Santander. Santander hanteert woekertarieven en is verre van transparant. Kan ik van Freo niet zeggen. Zelfs tijdens het uitlopen van een persoonlijke lening zijn ze bereid om wanneer de rente daalt, het oude contract te vernietigen en een nieuwe met lagere rente af te sluiten. Santander schrijft alleen maar kosten af en duwt je comfortcards in je gezicht met belachelijke kosten.
  2. kobus
    tja,santander,heb jarenlang beschermpremie betaalt en nu hebben ze dit afgeschaft.
    zou netjes zijn als ze dat terugbetalen of verrekenen.
  3. Dogan
    Beste,

Santander is de grootste oplichter bank van heel Nederland. Sluit hier absoluut geen lening af!!!! De reden waarom zij heel makkelijk leningen weggeven is omdat je daarna kei hard belazert wordt. Ik heb een lening lopen van 6000 euro ik betaal iedere maand 90euro van die 90 euro gaat de helft naar rente ik heb in 1 jaar zogenaamd 350 euro maar betaald ONGELOFELIJKE bullshit.
  4. Grandaelus
    Ook nog geen ervaring met hun leenprocessen zelf.
    echter wel ervaring met service en hun "systeem".
    Poging gedaan om te lenen, maar hun berekeningen zeggen andere dingen over mijn netto loon (leugens dus).
    Ook de berekeningen van overhouden per maand is zeer willekeurig en ruim. Volgens hun wordt er niet genoeg overgehouden voor levensonderhoud. Duidelijk dus dat Nederland steeds minder wordt op gebied van rekenen.
    Eerst krijg je een mail met het antwoord dat de lening akkoord is, dan wordt het ineens afgewezen aan de hand van speculatie.

Met deze service zou ik nergens gaan lenen, scheelt blijkbaar in schulden. Hoe licht die ook mogen zijn.
  5. chauffeur
    [quote=Wendy1601 post_id=8117 time=1406054247]
    Ook hier zeer slechte ervaringen met santander!!! 2 jaar geleden een leasecontract voor een auto gekregen en nu opeens beweren ze dat we nooit een maand bedrag hebben betaald in al die jaren terwijl dat wel zo is natuurlijk, bewijzen naar ze gestuurd alleen blijven ze ontkennen en onze betalingen zijn verdwenen!!!!! Dit is al 9 maanden geleden gebeurd en nog steeds is er getouwtrek en dure advocaat kosten, kortom niet aan beginnen!!!!!!!!!!!
    [/quote] ik heb een soort gelijk probleem zij zeggen nu dat ik een achterstand heb van 539 euro dat kan niet ik sta wel 200 euro achter. nu willen ze de auto die ik heb terug hebben en dan op een veiling verkopen dan krijg je dus 500 euro voor de auto die dus 10 keer meer waard is. ik ga zien hoe dit afloopt heb in tusse een bericht gestuurd naar ze
  6. Keesie
    [quote=Gast post_id=14084 time=1505060005]
    [quote="Jeroen Reebok" post_id=3266 time=1298134847]
    Ik ben erg te spreken over Santander. Na een debakel met kredietverstrekker FREO, heb ik voor Santander gekozen. Vriendelijk te woord gestaan, en sinds het afsluiten van de lening een paar jaar geleden (doorlopend krediet) geen reden om te klagen. Aangezien ik de naam Santander nog nooit heb gehoord, heb ik nog wel wat onderzoek gedaan voor het afsluiten. Het is echter een van de grootste banken ter wereld. Staan erg goed bekend (google maar eens). Dus voor mij is Santander een prima alternatief voor de veel te dure grootbanken.
    [/quote]

Mmm, opmerkelijk. Freo hanteert zeer nette rentes. Vaak de helft van Santander. Santander hanteert woekertarieven en is verre van transparant. Kan ik van Freo niet zeggen. Zelfs tijdens het uitlopen van een persoonlijke lening zijn ze bereid om wanneer de rente daalt, het oude contract te vernietigen en een nieuwe met lagere rente af te sluiten. Santander schrijft alleen maar kosten af en duwt je comfortcards in je gezicht met belachelijke kosten.
    [/quote]

Santander is veel te duur, te hog rente, maar Freo is ook niks, reclameren met 3,9% maar bij het uitrekenen is dat ineens 6,7, dit klopt ook niet.
  7. Janssen
    Slechte ervaringen met Santander. Lenen gaat in aanvang gemakkelijk, dan spreken ze graag met je.ik heb ak sinds 2007 een krediet bij ze lopen. Ze hebben mij een dure verzekering aangesmeerd, waar ik na jaren eigenlijk pas achter kwam. Ok dom van me, maar niet duidelijk door hen gecommuniceerd. Ze reageren nauwlijks op vragen. Via Mijn Santanderheeft men mij bijv. op vragen die ik al in 2017 stelde gewoon helemaal niet geantwoord.
    Al sinds 2007 betaal ik maandelijks 225 euro. Je wordt regelmatig aangespoord om weer krediet op te nemen. Het iis verleidelijk en dus heb ik het ook vaker gedaan. De lening blijft zo lang in stand en maandelijks b3taal je met rente. Maar pasgeleden kon ik geen krediet meer opnemen. Dit omdat ik zelfstandige ben. Dat ben ik al sinds 2013 en nooit is me gevraagd of meegedeeld dat ik dan geen gebruik meer zou kunnen maken van dit krediet. Nee, men heeft zelfs geregeld me zitten pushen om meer te lenen.
    Ze vroegen inkomensgegevens van mij en mijn partner. Ik heb sinds ik zelfstandige ben sinds 2013 veel meer inkomen. Bovendien heeft mijn partner inkomen en heb ik een eigen huis. Maar nu telt mijn inkomen plots niet meer mee en kan ik geen krediet meer opnemen. Dat werd me plots meegedeeld. Alle gegevens heb ik overhandigd aan hen en ondanks dat ze zeiden dat het een maand zou duren voor de beoordeling (een maand!) had ik na een maand nog niks gehoord. Vragen beantwoorden ze niet.
    Nadat ik een klacht had ingediend op hun klachtenadres reageerden men eindelijk. Met heel veel excuses, etc. Maar krediet kreeg toch niet meer omdat dit in hun regels staat ( de regel is blijkbaar om niet aan zelfstandigen te lenen).

Ik heb er intussen mijn buik wel vol van en ga ergens anders heen.