Independer Forum

Ervaring met lenen bij Santander?

Reacties
37
  1. mary2013
    Doorlopend krediet bij Santander (via Kruidvat) afgesloten in 2008. Rente 5,9% daar adverteren ze nog steeds mee. Inmiddels is de rente 9,2%, dus even hoog als een dure bank. Dit gebeurt als je er eenmaal bij zit.
  2. ikke
    Sluit nooit een lening af bij Santander, ze rommelen idd met de rente die onwijs hoog is en alleen maar hoger wordt. Heb een doorlopend krediet van 5000 euro en betaal nu 12 maanden elke maand 75 euro af en kan nu 73 euro opnemen....Je krijgt 1x in het jaar een overzicht die niet duidelijk is...Ik ben daar flink in de maling genomen dus...DOE HET NIET!!!!!!
  3. scosgwis
    Goeiedag,

Ik zou graag een persoonlijke lening afsluiten bij de bank Santander.
    Ik heb gemerkt dat je op de website kan berekenen hoeveel je lening per maand gaat kosten > http://www.santander.be/nl/lenen-lening ... kenen.html.

Ik heb echter nog geen ervaring met deze bank.
    Heeft iemand ervaring met lenen bij Santander?

Bedankt alvast!
    Tekla

Deze Santander in Nederland (utrecht) is GEEN Bank maar zoals zovele Consumer Finance een financierder. een duitse GmBH
    -Dus niet verwarren met de Spaanse Bank Santander die een goede reputatie heeft. Waarom deze club de indruk wil wekken ook maar iets met de spaanse bank te hebben = weet ik niet= vraag het ze eens waar dit voor nodig is.
  4. cassandra
    [quote="Bas"]Ook hier geen positieve ervaringen. Dit jaar een krediet afgesloten tegen 14,9% rente. Iets wat absurd hoog is natuurlijk maar had op dat moment echt het geld nodig.

Het opvragen van een online overzicht lukt ook niet. Je krijgt 2x per jaar een overzicht en daar moet je het mee doen.[/quote]
  5. IMu
    Ik heb al eerder gereageerd. Nog steeds alleen maar positief. Inmiddels kun je al geruime tijd online je transacties bekijken, rentetarief en opnames doen. Extra aflossen gaat ook heel gemakkelijk. Mijn doorlopend krediet is tegen 5,5 % rente, en is nog geen een keer verhoogd. Wel een keer een verlaging gehad. Wellicht omdat wij geen groot risico vormen.
  6. jasper
    als je iets wilt kopen en een jaar later wilt betalen, moet je zeker niet een verzekering afsluiten bij deze vorm van lening.
    de verzekering die in je premie zit verwerkt kost namelijk net zoveel als de rente die je maandelijks betaald.

BV: is je premie op 2900,- 86,- per maand.
    maandelijkse rentekosten € 33,-
    kredietbescherming - 27,-

je lost dus maar 26 euro af per maand.
    die verzekering is je reinste oplichting, en staat helemaal niet in verhouding tot het geleende bedrag.
    dus pas op voordat je ingaat op dit soort deals, vink iig de kredietbescherming niet aan. anders gewoon niet lenen
  7. Wendy1601
    Ook hier zeer slechte ervaringen met santander!!! 2 jaar geleden een leasecontract voor een auto gekregen en nu opeens beweren ze dat we nooit een maand bedrag hebben betaald in al die jaren terwijl dat wel zo is natuurlijk, bewijzen naar ze gestuurd alleen blijven ze ontkennen en onze betalingen zijn verdwenen!!!!! Dit is al 9 maanden geleden gebeurd en nog steeds is er getouwtrek en dure advocaat kosten, kortom niet aan beginnen!!!!!!!!!!!
  8. willem van Goudsward
    Ik leen nu een bedrag van € 150. maandelijkse betaling € 10. Tegen 15%. ooit eens 20%. € 2 rente (15% van € 150 ???????) en € 3 !!!!!! rechtsadvies.

Prachtig voorbeeld van hoe je genomen wordt. Economiedocenten; "Leuk item om aandacht aan te besteden."
  9. TCD
    http://www.santander.nl/over-santander/geschiedenis

2003
    Santander Consumer Finance start als een op zich zelfstaande divisie binnen de Santander Groep. Momenteel is Santander Consumer Finance actief in 19 landen wereldwijd.

M.a.w.. SCF is gewoon een onderdeel van Banco Santander
  10. Gast
    [quote="canardo"][quote="walker"]Ik kan ook niet positief spreken over Santander. Als je eenmaal lening hebt afgesloten trekken ze de rentepercentage omhoog. Hun antwoord is simpelweg rente is variabel maar als je opmerkt waarom de rente niet omlaag gaat (zoals bij mij 2 jaar terug) hebben ze geen antwoord. Ik moest mijn limiet verhogen om de lage rentepercentage te kunnen krijgen. Wat blijkt achteraf? Ze hebben na 6 maanden mijn rente weer verhoogd zonder enige berichtgeving. Gelukkig had ik die geld niet nodig. Het scheelt gauw 565 euro meer op jaarbasis.
    Ik zou Santander gewoon niet aanraden.[/quote]
    Heeft u een persoonlijke lening of een doorlopend krediet? Heb niet zoveel zin in de onzin die u beschrijft.[/quote]

,,Sukkeltje" Zelfde laken en pak. P.l. afgesloten via een tussenpersoon. Staat ook op de verplichte verzekering van AON. Door overname van Santander (Amro stortte in) toch 14,9 % rente... "Sukkeltje"