Independer Forum

Enkele meter/dubbele meter?

Reacties
4
  1. Christiaan Kesterman

Wie weet wat nou precies het verschil is tussen een enkele meter en een dubbele meter? En wat zijn de voor- en nadelen? Kom er niet meer helemaal uit..

2. Ros
    Het is een meter die (meestal) om 23 uur omschakelt en je dan een iets goedkopere stroom kan leveren, omdat gedurende nacht de energiebedrijven vermogen over hebben, dus goedkoper kunnen leveren. Je moet bij je energieleverancier/netwerkbeheerder vragen wat plaatsing kost. Het kan voordelig zijn als je s'avonds gaat (af)wassen etc..
    Groeten Ros
  3. hans de kritikaster
    Ik heb er wat moeite mee om met de vele berichten op Independer juist te kunnen navigeren, maar een antwoord op de vraag met de meters staat ook staat op het forum, soms mag een bericht toch wel dubbel geplaatst zijn....

INFOtainment leest prettiger en informeert beter……

Natasja Froger (ja de vrouw van)… heeft een tijd lang de witte en de bonte was in de avonduren en weekenden gedaan, totdat ze er achter kwam, dat ze voor geen meter stroom spaarde, omdat ze geen dubbele meter had!
    Foutje dus.

NUON (die steeds meer korting geeft des te langer je klant blijft!!) heeft op de website een goede uitleg over het gebruik van de verschillende meters en een rekenmodel vanaf wanneer de dubbele meter geld kost i.p.v. brengt. Ikzelf wilde die dure dubbele meter ooit niet meer,want ik spaarde alleen maar stroom om die dubbele meter te kunnen betalen. Maar mijn leverancier vroeg er zo’n hoog bedrag voor om de meters uit te wissenen, dat ik óók dat wel het wel kon vergeten.

http://www.nuon.nl/energie/energieprijz ... keltarief/

Inmiddels zie ik paralelle Natasja-verhalen over consumenten, die bij voorbeeld zelf online een TOON-thermostaat hebben aangeschaft maar na de montage op een blanco scherm zitten te turen. Stom in zoverre, dat ze niet in het bezit zijn van de daarvoor noodzakelijke slimme meters in de meterkast…..jammer dan.!

Heeft u een (leuke) energie-gerelateerde annekdote? Laat ons eens meelezen…
  4. hans de kritikaster
    Kan nie waar zijn....ineens ben je fraudeur na het uitwisselen van de meter.
    Omgekeerde bewijslast bij Enexis....dus voortaan altijd foto's maken voor de zekerheid! Zegt het voort, zegt het voort!

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... dium=email
Plaats een reactie
Independer