Independer Forum

Dubbele levensverzekering?

Reacties
3
  1. Smits

Beste,

Tijdens gesprekken met vrienden kwam de levensverzekering aan bod. Hierin leek naar voren te komen dat ik hier vrij veel voor betaal. Wellicht dat iemand dit kan toelichten en/of mij kan helpen. Het internet brengt mij niet ver namelijk.

Ik heb bij de AEGON, als onderdeel van mijn hypotheek, een levensverzekering waar ik 2x E 86,11 voor betaal (ik en mijn partner). Daarnaast heb ik een overlijdensrisicoverzekering bij Legal & General à E 38,00 en een DELA uitvaartverzekering à E 5,00.

Ben ik nu wel/niet dubbel verzekerd of is dit een normale gang van zaken?

Zie met smart jullie reactie tegemoet.

Groeten,
    Dhr. Smits

Ps. het is een bankspaarhypotheek / aflossingsvrije hypotheek. Bankspaar E 148.000 en aflossingsvrij: E 95.000 dd 2012.

2. Chadia el Barkaoui
    Beste heer en/ of mevrouw Smits,

Levensverzekeringen zijn er in verschillende vormen. Een levensverzekering kan zowel uitkeren bij overlijden, maar in sommige gevallen ook op een bepaalde datum bij in leven.

Als ik het zo lees dan heeft u 3 verschillende levensverzekeringen lopen, verstandig is om na te gaan of u nu over verzekerd bent?

Wij geven zelf helaas geen advies, u kunt daarom het best contact opnemen met een financieel adviseur.

Vriendelijke groet,
    Independer
    Chadia el Barkaoui
  3. nita.vink@kpnmail.nl
    beste heer/mevrouw Smits'

Als ik het zo lees hebt U een dubbele uitvaartverzekering.
    Dela regelt alles van verzorging van overledene tot koffietafel.
    En er zijn vaste kosten, bv 4500,00 diensten, en 2500,00 vrij te besteden.

De ander keert een bedrag uit en moet U de uitvaart zelf regelen.

Aan U de keus.

Anita Vink
Plaats een reactie
Independer