Independer Forum

Christelijke zorg niet vergoed

Reacties
6
  1. Riant

Na een trauma kies ik via http://www.ikzoekchristelijkezorg.nl naar een psychosociaal therapeut en ga na een positieve intake het traject in voor traumaverwerking.
    Helaas besluit Pro Life de kosten voor deze therapie niet te vergoeden want deze therapeut is niet aangesloten bij de NVVCH. Een van de verenigingen voor christen hulpverleners. Dat mijn therapeut geen lid mág worden van die vereniging maak voor Prolife niet uit. Zij zijn niet bereid hun regels te verruimen en bieden zo de NVVCH hun monopoliepositie.
    Hun regels bepalen hun wet en beïnvloeden nu ook mijn leven na een trauma.
    De zorgvrager klem gezet, zelfs door een christelijke zorgverlener, ik vind dit misbruik van macht.

Hebben meer mensen deze negatieve ervaring met Pro Life?

2. Goudvinkje
    Ik ben ook op zoek naar christelijke hulp, maar alle christelijke therapeuten hier in de buurt worden niet vergoed. Wel reguliere gz psychologen
  3. hannah7
    [quote="Riant"]Na een trauma kies ik via http://www.ikzoekchristelijkezorg.nl naar een psychosociaal therapeut en ga na een positieve intake het traject in voor traumaverwerking.
    Helaas besluit Pro Life de kosten voor deze therapie niet te vergoeden want deze therapeut is niet aangesloten bij de NVVCH. Een van de verenigingen voor christen hulpverleners. Dat mijn therapeut geen lid mág worden van die vereniging maak voor Prolife niet uit. Zij zijn niet bereid hun regels te verruimen en bieden zo de NVVCH hun monopoliepositie.
    Hun regels bepalen hun wet en beïnvloeden nu ook mijn leven na een trauma.
    De zorgvrager klem gezet, zelfs door een christelijke zorgverlener, ik vind dit misbruik van macht.

Hebben meer mensen deze negatieve ervaring met Pro Life?[/quote]
  4. Mathilde
    Er zijn nu eenmaal regels.

Als het u niet zint, moet u een andere zorgverzekeraar kiezen.
  5. Nico
    Mathilde

Dit is geen afdoende antwoord. Verklaar je nader of laat een ander antwoord geven.
    van dit soort antwoorden is niemand gediend en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.
    Ik ben vorig jaar afgegaan van goede recensies.
    Maar las je slechts een 7 scoort op klantvriendelijkheid dan weet ik dat het o.a. komt door dit soort antwoorden
  6. Elin
    ik heb geen ervaring met niet vergoeden vn christelijke zorg. Wel is gebleken dat ProLife als enige verzekeraar de Regenboogapotheek niet contracteert. Daarom zien wij ons genoodzaakt om nu de dure amfexa te bestellen (lees 149,95 per maand eigen bijdrage, bijdrage van prolife aan dit medicijn is 3,00pm). Ze hebben alle begrip voor hoe vervelend dit voor ons is . . . maar ze doen niets. Dus ProMoney wat mij betreft.
Plaats een reactie