Independer Forum

Centraal Beheer Inboedelverzeekring

Reacties
2
  1. GabyVakkers

Mijn vriendin heeft middels Independer een pakket afgesloten bij CB. Alles is online via independer geregeld.

Vervolgens krijgt ze een schade aan de televisie door eigen schuld. Vol goede moed belt ze met CB omdat ze er vanuit gaat dat ze volledig verzekerd is bij CB. Tot haar ongenoegen krijgt ze te horen dat ze niet de aanvullende verzekering heeft waarop deze schade verhaald kan worden. Na enig overleg wijst CB de schade af en verwijst mijn vriendin door naar Independer. Independer geeft aan niks te kunnen doen omdat CB een direct writer is.

Na zowel in gesprek te zijn geweest met CB en independer komt eruit dat niemand er wat aan kan doen en dat mijn vriendin hier het dupe van is. CB geeft aan dat mijn vriendin het maar zelf had moeten regelen bij CB op de site want daar staat het wel aangegeven. Independer geeft aan geen partij te zijn omdat zij(ondanks dat het wel via Independer gaat) dit rechtstreeks afsluit bij CB.

Wij hebben gelijk opnieuw geprobeerd de inboedelverzekering af te sluiten op deze site, er wordt nergens naar gevraagd of ze aanvullend wil verzekeren voor de inboedel. Dit ook aangegeven in het gesprek geen van beide partijen wil tegemoet komen.

Ben ik nu de enige die dit schandalig vindt? Van beide kanten! CB had eventueel met terugwerkende kracht de aanvulling van €2 erop kunnen zetten zodat dat dit wel onder dekking zou vallen. Independer had hier gelijk wat mee moeten doen omdat klanten niet goed geïnformeerd worden via de site. Ze wijzen beide naar elkaar alleen wordt de klant even vergeten!!

2. Gebruikersavatar
    Michelle van Amelsfort Berichten: 40
    Wij vergelijken bij inboedel en opstalverzekering verschillende dekkingen. Het verschil wat u omschrijft is het verschil tussen een Extra uitgebreide dekking en een allrisk dekking. Het is dus geen extra optie maar een andere verzekeringsdekking. Het verschil in de deze dekkingen proberen wij op verschillende manieren duidelijk te maken. Bijvoorbeeld de score voor polisvoorwaarden, maar ook bij de voorwaarden staat duidelijk om welke dekking het gaat, zo ook op de bevestiging en op uw polis. Wij vinden het natuurlijk vervelend dat dit niet duidelijk is geweest. Wij kijken of wij dit in het vervolg nod duidelijker op de website kunnen vermelden. Voor vervolg schades kunt u wel de dekking laten aanpassen bij Centraal Beheer Achmea naar allrisk.
Plaats een reactie