Independer Forum

bkr a2 codering en hypotheek

Reacties
18
  1. bart
    Bij ons ook het zelfde verhaal, verschillende adviseurs in de arm genomen maar die vertellen allemaal het zelfde. Geen hypotheek met een A2 codering!! Van de ZOTTE!!! Betaal nu €850 huur per maand, en dat vinden ze wel normaal. Haha laat me niet lachen. Als er iemand is die toevallig weet waar ze wel kijken naar je huidige situatie, laat het me alstublieft weten.
  2. meneedhelp
    Hallo,
    Wij zijn bezig een huis te kopen, maar ik heb ooit een dwangbevel gehad (cz zorg niet betaald) na dit bevel direct betaald. Verder heb ik wel eens rekeningen te laat betaald, maar geen dwangbevel meergehad.
    Momenteel niet in het rood en geen schulden, zou ik nu problemen krijgen met mijn hypotheek????!!!!
  3. Gebruikersavatar
    Saskia Schravemade Berichten: 64
    U kunt hiervoor beter contact opnemen met een hypotheekadvieskantoor. Zij kunnen uw situatie bekijken en u hierin adviseren. Via onze website kunt u een hypotheekadviseur zoeken;

http://www.independer.nl/hypotheekadviseur/intro.aspx

Succes!
  4. Jean henri
    Vraag is al op het Hypotheken-forum behandeld

http://www.hypotheken-forum.nl/viewtopi ... 11&t=11873
  5. Naina1985
    Hoi,
    Ik heb ik 2011 een achterstand gehad bij Neckerman die intussentijd al failliet is verklaard. In 2011 had ik toen een crediet afgesloten bij de gemeentelijke credietbank en die heeft alles afgelost voor mij. Alleen heb ik een bkr toesting gedaan en blijkt dus te zijn dat mijn A2 codering er nogsteeds in staat. Is het zo dat deze A2 codering dan een herstel code krijgt of blijft hij 5 jaar lang op A2 staan??
    Indien ik dan een hypotheek wil aanvragen voor een woning zal dat nog lukken of doen ze daar heel moeilijk om ?

Wie kan mij hierbij helpen ???
  6. Wouter Roepel
    Beste Naina,
    Het is inderdaad zo dat zodra er een krediet volledig is afgelost de A2 codering 5 jaar blijft staan. Op dit moment is het dus niet mogelijk om een hypotheek bij een officiële krediet instelling te krijgen. Mocht er iemand in de familie zijn die u een hypotheek wilt verstrekken dan kan dit natuurlijk wel. U kunt dan wellicht de hypotheek over 5 jaar weer oversluiten naar een officiele hypotheekverstrekker zodat de familieleden hun geld weer terug krijgen. Het is natuurlijk wel de vraag of er in uw familie voldoende kapitaal aanwezig is om u hypotheek te verstrekken.
    Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben, vriendelijke groet Wouter Roepel, Erkend Hypothecair Planner van Hypotheek Plan Groningen
  7. codde
    [quote=bianca post_id=4494 time=1328693139]
    We zoeken al een lange tijd na een hypotheek ondanks de coderingen.
    Als je verteld hoe die zijn onstaan haken ze meteen af, je wordt niet eens serieus genomen. Ondanks aangifte bij de politie gedaan, van dat kantoor waar de coderingen onstaan zijn, kom je niet in aanmerking voor een hypotheek. We zitten in een hoge huurhuis en een goedkopere is er niet te krijgen. wel duurdere huurhuizen!! Wacht tijden bij de woningvereniging lopen tot nu toe rond de 8 jaar!! Niet meer normaal!!Huizen staan gemiddeld 1 jaar 2 jaar te koop!! Voor ons was het wens een droom om een leuk huis te kunnen kopen rond de prijs van 120.000 kk. Scheelt voor ons gemiddeld 300 euro netto per maand op wat we nu huren!! Er wordt niet verder gekeken in een situatie van een gezin!! Hypotheek is ook een lening die je ook moet aflossen. Huurlasten moet je ook betalen, en de rest van je lasten! Kunnen zeggen de bkr coderingen zijn niet door ons onstaan!! maar door een kantoor waar onze financiele plaatje onder gebracht is geweest!! we betalen al jaren netjes alles, staan nergens rood, willen we ook niet. Ja voor een jaartje terug kwamen we in contact met iemand die werkte intern bij de Aegon en mocht 6 hypotheken verstrekken per jaar. Wel moest je foto's doorsturen met je kinderen waar je ze billekoek op gaf!!!! Ja he....dus niet he....Zo heeft de Dame die bij de Aegon werkt hypotheken verstrekt!! Ook een verhaal in de familie....persoon heeft 11 jaar via een curator gezeten en zware bkrs op zijn naam staan, 1ste keer hypotheek aanvraag afgewezen, 2de keer wel erdoor heen bij florius....nog heeft de persoon bks staan en leningen..bij het gesprek vertelde de vriendin dat ze zich gingen verbeteren nieuw werk zoeken en snel de schulden aflossen. HYPOTHEEK ROND!! We worden echter boos op deze manier, zijn eerlijk in onze situatie en nog wordt je gestraft, eerlijk leg je alles op tafel en Nee... Ja we kunnen via makelaars huren, jaartje hier en een jaartje daar..omdat de huizen te koop staan...ja Daag..We vinden dat we een kans moeten krijgen om eenhuisje te kunnen kopen, ja waarom kopen...we klussen erg graag...we willen Geen bouwdepot hebben, alleen een hypotheek...50% aflossen en 50% aflossingvrij optie!! 10 jaar vast... Beetje sparen voor later naast onze pensioen een reserve potje!! Dit is alles. We hadden een leuk huisje gezien met wandelen, een ex huurhuis. die krijg je makkelijk voor 120.000 kk Moet wat aan gedaan worden, maar parijs is ook niet op een dag gebouwd. nu huren we netto 710 euro per maand en je krijgt een huurboekje erbij waar in vermeld staat dat je 80% uit eigen beurs moet maken en reparatie moet doen!! dit via een vastgoedmagnement hoppa!! Denk dat we maar op een camping gaan wonen, want hier in nederland heb je nergens een kans om je te verbeteren! OVERHEID BEDANKT... PUINHOOP MAKERS... KAN ZEGGEN ZAL DOOR BLIJVEN VECHTEN TOT WE WEL ERGENS EEN EERLIJK HYPOTHEEK KRIJGEN EEN LAATSTE DROOM VOOR HET GEZIN!!!!
    [/quote]

Nou Dynamite Nederland, spaant elke dag rechtzakken tegen de BKR en finnancielle instellingen, Bureau BKR is geen OVERHEID instatie, het is GEEN verplichting van de finnancielle intellingen om bij BKR te registreren. De overheid mag niet bedrijven verplichen gegevens aan te melden bij verschillened stichtingen. Dat is onwettelijk. Daarom zijn 9 van de 10 gevallen van BKR koderingen onterecht geplaats, het gaat hier niet om verplichting.
    in 9 van de 10 gevallen beslist de rechter dat de kodering niet terecht is, maar de finnancielle instellingen en de BKR verdient er hier op, daarom zullen zij alltijd bij de BKR blijven doorgeven.

De overheid is er blij med Bureau BKR omdat het kost de overheid niets. De BKR verdient hier om abbonementen te verkoopen aan banken en verzekeringen.
  8. Codde
    [quote=chris post_id=4115 time=1322471388 user_id=55]
    Met een achterstandscodering is het inderdaad erg lastig ergens een hypotheek te krijgen. Met een 'H' (Herstelcodering) lukt het nog wel eens als je een verklaring hebt van de melder (in dit geval Laser services) dat sindsdien alle betalingen netjes hebben plaatsgevonden. Lukt ook dat niet dan zit er niets anders op dan wachten tot de codering weg is. Dat is na 5 jaar.
    [/quote]

Nou Dynamite Nederland, spaant elke dag rechtzakken tegen de BKR en finnancielle instellingen, Bureau BKR is geen OVERHEID instatie, het is GEEN verplichting van de finnancielle intellingen om bij BKR te registreren. De overheid mag niet bedrijven verplichen gegevens aan te melden bij verschillened stichtingen. Dat is onwettelijk. Daarom zijn 9 van de 10 gevallen van BKR koderingen onterecht geplaats, het gaat hier niet om verplichting.
    in 9 van de 10 gevallen beslist de rechter dat de kodering niet terecht is, maar de finnancielle instellingen en de BKR verdient er hier op, daarom zullen zij alltijd bij de BKR blijven doorgeven.

De overheid is er blij med Bureau BKR omdat het kost de overheid niets. De BKR verdient hier om abbonementen te verkoopen aan banken en verzekeringen.
    Eigenlijk wat de finnancielle instllingen doen is af eigenin initiatief maar zij doen alsof het eigelijk verplicht is. Maar dat is niet zo.
Independer