Independer Forum

belachelijke reden afwijzing aanvraag

Reacties
1
  1. JLuitR

Beste Freo,

Ik heb onlangs een mail gekregen van jullie met de onverhoopte afwijzing van mijn aanvraag.
    Ik heb zojuist meteen gebeld met een medewerker, om de reden te vragen.
    De reden die ik te horen kreeg vind ik ronduit belachelijk!
    Ik snap best dat je in deze tijd voorzichtig moet zijn met verstrekken van leningen.
    Ik zal proberen uit te leggen waarom ik meerdere malen een aanvraag heb gedaan en waarom telkens een ander bedrag.
    Ik werk al zo’n 11 jaar voor de zelfde baas, eerste 7 jaar in mijn woonplaats Reusel daarna vanaf oktober 2014 (doordat mijn baas ook directeur is van bedrijf in Venlo is) door fusie werkzaam in Venlo.
    Na een kort uitstapje van 8 weken naar een andere baas terug in mijn woonplaats ben ik toch weer voor mijn oude baas in Venlo gaan werken per 01-07-2018.
    Helaas konden ze geen verschil maken met collega’s en heb ik maar 1 jaar contract gekregen. Ik rij elke dag 160km op neer voor mijn werk (is 45000km per jaar incl. privé kms.), en omdat mijn huidige auto al 10 jaar oud is met 252000 km op de teller, ben ik op zoek gegaan naar een jonge gebruikte auto.
    Eerst had ik er 1 van €34000,= op het oog. Na verkoop huidige auto met opbrengst € 4000,= zou ik dan € 30000,= nodig hebben vandaar de 1e aanvraag.
    Toen bleek dat dit niet haalbaar was, ben ik op zoek gegaan naar een andere auto iets ouder, iets meer km en dus goedkoper. Toen had ik er 1 gevonden van € 21000,= die me heel erg aan stond.
    In eerste instantie wou ik die geheel financieren vandaar aanvraag van € 21000,= maar bleek ook afgewezen. Toen maar proberen met verkoop huidige auto nog € 17000,= nodig. In tussen met andere verstrekker goedkeuring gekregen via mn tussenpersoon vandaar deze aanvraag maar weer afgebroken bij Freo.
    Maar helaas, werd niet uitgekeerd op mijn gegevens alleen. Toen mijn partner toch maar mee op gegeven voor nieuwe aanvraag bij Freo vanwege laagste rente. En dus ook goede hoop dat het nu zeker goed ging komen.
    Maar nee, Freo vertrouwd me niet en denkt dat ik ergens anders al wat heb geleend, kreeg ik te horen na zelf om opheldering van afwijzing gebeld te hebben.
    Ergste van alles van ik dan nog dat ze niet eens een gesprek met je aangaan over hoe en waarom maar gewoon hun conclusie trekken…..
    Nou Freo, valt me vies tegen van jullie. Het lijkt wel of jullie graag iemand zijn dromen in duigen willen laten vallen. Maar goed, de mijne niet, wordt wel ergens anders geregeld.

Plaats een reactie
Independer