Independer Forum

autoverzekering geen schadevrije jaren opvoeren

Reacties
6
  1. anja kanij

Mijn vraag is misschien raar. Ik ben al 22 jaar een taxichauffeuse die 45 uur per week rijd. Ik heb nog nooit zelf een auto bezeten, maar heb bijna 2 miljoen km erop zitten. Nu wil ik een autootje aanschaffen, maar ik mag geen schadevrije jaren opvoeren. Raar toch?

2. Gebruikersavatar
    Jen van Horen Berichten: 175
    Beste Anja Kanij,

Het is een logische vraag, want u heeft veel rijervaring en het is natuurlijk fijn als u daarvoor een beloning kunt krijgen.

Schadevrije jaren kunt u opbouwen wanneer u een autoverzekering op uw eigen naam, of op naam van uw eigen bedrijf heeft. Heeft u op naam van uw eigen bedrijf schadevrije jaren opgebouwd? Dan kunt u deze overzetten op uw privénaam. Dit is een oplossing wanneer u privé gaat rijden in plaats van zakelijk.

Blijft u naast het privégebruik ook zakelijk rijden voor uw eigen bedrijf? Dan kan het voordelig zijn om uw zakelijke auto en uw privéauto bij één verzekeraar te verzekeren. Veel verzekeraars geven een korting voor de tweede auto die u bij hen verzekert. Dit heet een tweede autogereling.

Werkt u in loondienst? Dan heeft u geen schadevrije jaren opgebouwd. Bij beëindiging van uw contract, kunt u wel een werkgeversverklaring vragen. Sommige verzekeraars geven u daar dan toch schadevrije jaren of korting voor. Zolang u nog in dienst bent, zullen verzekeraars een werkgeversverklaring meestal niet accepteren. Dit is dan namelijk erg fraudegevoelig.
  3. anneken
    Beste,

Er rijdt een wagen tegen mijn buurman zijn wagen die schuift vooruit tegen mijn wagen. Maar de aan rijder pleegt vluchtmisdrijf wie zal mij uiteindelijk vergoeden?
  4. Gebruikersavatar
    Jen van Horen Berichten: 175
    Beste Anneken,

Wat vervelend dat u met een schade zit en dat de veroorzaker van de schade er vandoor is gegaan.

Wanneer de dader van een schade onbekend is, kan de schade soms worden verhaald bij het Waarborgfonds Motorrijtuigen. Voorwaarde is dat u binnen 14 dagen na de schade aangifte doet bij de politie en dat u een getuige heeft die uw verhaal kan bevestigen.

Als u Allrisk verzekerd bent, kunt u de schade claimen bij uw verzekeraar. Zij zullen deze aan u vergoeden. Wanneer zij de schade vervolgens kunnen verhalen bij het Waarborgfonds heeft dit geen gevolgen voor uw premie. Lukt het uw verzekeraar niet om de schade te verhalen bij het Waarborgfonds? Dan verliest u schadevrije jaren en kan uw premie hoger worden.

Het is verstandig om in elk geval uw buurman te vragen om het verhaal aan uw verzekeraar te bevestigen. Met zijn tweeën staat u er tenslotte sterker voor dan alleen. We hopen dat het allemaal goed wordt opgelost voor u beiden!

Vriendelijke groet,

Jen van Horen
    Independer
  5. dutchyextra
    [quote="anja kanij"]Mijn vraag is misschien raar. Ik ben al 22 jaar een taxichauffeuse die 45 uur per week rijd. Ik heb nog nooit zelf een auto bezeten, maar heb bijna 2 miljoen km erop zitten. Nu wil ik een autootje aanschaffen, maar ik mag geen schadevrije jaren opvoeren. Raar toch?[/quote]

in 13 jaar op de taxi Schiedam-Vlaardingen-Rotterdam geen schade,plus eigen auto,zelf 1 x achteruit tegen paaltje.
    verzekerd bij Klaverblad.
  6. E-Tanix
    Dat noemen we in Nederland gewoon taxichauffeur!
    [quote="anja kanij"]een taxichauffeuse[/quote]
Plaats een reactie
Independer