Independer Forum

ASR Waerdye, overzicht wijziging

Reacties
23
  1. erikensimone
    Goede dag. Het is wat laat. Maar als u inmiddels in het bezit bent van de verkoopbrochure, dan wil ik er ook graag een ontvangen. Kunt u mij er een mailen? erikensimone@12move.nl. Dank

Is er iemand die nog de orginele verkoopbrochure en/of de algemene voorwaarden heeft van de ASR Waerdye bedrijfsspaarpolis uit 1997/1998.
    Inverband met een juridische procedure zou ik daar graag een kopie van willen hebben.[/quote]
  2. mbs2017
    [quote=Charles post_id=6242 time=1365416548]
    Beste Deskundigen en/of Waerdije Bezitters,
    In 1989 sloten wij voor ons pensioen op advies van tussenpersoon 2 Waerdye-levensverzekeringen af. De WE waren gekoppeld aan de fondsen Robeco, Rolinco, Rerento en Rodamco. Uitgelegd werd dat WE hetzelfde was als participaties van aandelenfondsen. De wisseldatumclausule geeft aan dat op de wisseldatum de polis premievrij kan worden voort gezet. De clausule zegt niets over een mogelijke rentevergoeding. 4% rente werd ons aangeboden indien wij bij de expiratie in 2006 en 2007 kozen voor voortzetting. WE zijn het hetzelfde als participaties werd ons verteld. Zonder verdere premiebetaling/inleg laat ASR ieder jaar het aantal participaties met 4% groeien. Geen enkele fondsbeheerder doet dat, wel vragen ze een vergoeding voor het beheren van je participaties. Kennelijk zijn WE en participaties niet hetzelfde en hebben we een gecompliceerd en onduidelijk verzekeringsproduct gekocht.

Wie kan mij uitleggen hoe en waarom ASR na de expiratie bij voortzetting de eenheden jaarlijks met 4% verhoogd zonder dat je daarvoor geld betaald???
    [/quote]

Het antwoord op uw vraag is als volgt:

ASR verhoogt vanaf de wisseldatum jaarlijks het aantal participaties met 4%.

De koers van een WE-participatie ontwikkelt zich echter anders dan de koers van het onderliggende aandeel. Wanneer het onderliggende aandeel over een periode van een jaar met 4,75% stijgt, blijft de waarde van de WE-participatie over dezelfde periode ongewijzigd. ASR brengt beheerkosten van 0,75% per jaar in rekening.

De antwoord op

Al
  3. Jamie Freeman
    Gegarandeerde snelle leningen van slechts 2%.

Neem nu contact met ons op via Freemanloanfinance@Gmail.com, want we bieden echte snelle leningen voor iedereen, wij zijn geregistreerd en licentiƫren een leningverstrekkend bedrijf en u bent 100% verzekerd van financiering zodra u zich aanmeldt.