Independer Forum

ASR verzekering opzeggen

Reacties
4
  1. us1109

Mijn inboedelverzekering bij ASR loopt van 1.1.2010. tot 1.1.2014
    Op basis van de nieuwe opzegregeling wil ik deze verzekering per 1.1.2011 stopzetten. Mijn tussenpersoon zegt dat het onmogelijk is, klopt dat?

2. Gebruikersavatar
    Annemiek Helmink Berichten: 9
    Wanneer u een meerjarig contract heeft gesloten dan veranderd er helaas niks. Een contract dat nog meerdere jaren loopt kunt u pas aan het einde van de looptijd opzeggen. Ook met de nieuwe wetgeving gaat dan in na de looptijd van de verzekering. De verzekeraar mag uw polis niet nogmaals voor meerdere jaren verlengen maar zal hem terug zetten naar een 1 jarig contract.
  3. us1109
    Dank voor dit antwoord!
    Ik verwacht dat de premie voor het jaar 2011 verhoogd zal worden. Dit zal ik in de tweede helft van december 2010 weten. Kan ik dan de polis per 1.1.2011 opzeggen ivm de prijsverhoging?

Dank bij voorbaat!
    Wanneer u een meerjarig contract heeft gesloten dan veranderd er helaas niks. Een contract dat nog meerdere jaren loopt kunt u pas aan het einde van de looptijd opzeggen. Ook met de nieuwe wetgeving gaat dan in na de looptijd van de verzekering. De verzekeraar mag uw polis niet nogmaals voor meerdere jaren verlengen maar zal hem terug zetten naar een 1 jarig contract.
  4. Gebruikersavatar
    Sharon Gerritsen Berichten: 99
    Wanneer de premie verhoogd wordt kunt u de verzekering inderdaad per 1 januari opzeggen. Meestal worden meerjarige contracten echter niet tussentijds verhoogd. Het kan wel zijn dat de premie hoger wordt omdat ASR een indexering van de verzekerde som toepast. Dit doen zij om te voorkomen dat u onderverzekerd raakt en dit is dan ook geen reden op de polis te beƫindigen. U kunt ASR wel vragen de polis om te zetten naar een 1-jarig contract zodat u deze in ieder geval per 1.1.2012 op kan zeggen.

Zorgverzekering vergelijken? Op Independer.nl vind je snel de zorgverzekering die het beste bij je past.
Plaats een reactie