Independer Forum

asr

Reacties
2
  1. vcl

Ik werk als zzper en heb een zakelijk allrisk autoverzekering bij asr. na een ongeluk op 1 mei is mij auto totall los verklaard en wacht sindsdien op uitkering van de schade, het is nu inmiddels 2 maanden geleden dat ik thuis zit en mijn werk niet kan doen omdat ik geen geld heb om een nieuw auto aan te schaffen. ik vroeg ik me af of ik geen recht heb op een schade vergoeding voor de 2 maanden dat ik thuis zit zonder inkomen.

2. Gebruikersavatar
    Chris Oosterling Berichten: 35
    Ik werk als zzper en heb een zakelijk allrisk autoverzekering bij asr. na een ongeluk op 1 mei is mij auto totall los verklaard en wacht sindsdien op uitkering van de schade, het is nu inmiddels 2 maanden geleden dat ik thuis zit en mijn werk niet kan doen omdat ik geen geld heb om een nieuw auto aan te schaffen. ik vroeg ik me af of ik geen recht heb op een schade vergoeding voor de 2 maanden dat ik thuis zit zonder inkomen.
    Op grond van de eigen cascoverzekering zou er direct na de vaststelling van de schade een uitkering van de eigen verzekeraar moeten volgen. Er zijn wellicht redenen waarom de eigen verzekeraar (nog) niet tot uitkering over gaat.
    Het feit alleen dat je thuis zit en geen inkomen kan verwerven doordat de auto Total Loss is, is geen grond om het gemiste inkomen te claimen.

Indien sprake is van een schuldige tegenpartij (dat blijkt overigens niet uit de vraagstelling) dan zou die mogelijk aangesproken kunnen worden op de kosten van een huurauto en of huur van andere bedrijfsmiddelen indien deze bij de schade verloren zijn gegaan.
    Mogelijk dat de eigen cascoverzekeraar aangesproken kan worden op het feit dat deze traag is met de uitkering van de cascoschade.
    Mocht echter de eigen verzekeraar de zaak echter ten onrechte traineren dan zou er een claim neergelegd kunnen worden ivm het gemis aan inkomen. Dit wordt waarschijnlijk een moeizaam traject om je gelijk te halen.

Eigen polis moet sowieso de casco-uitkering doen. Op grond van de eigen cascoverzekering hoeft men niet te wachten op de uitkomst van de schuldvraag. In de praktijk houdt dat in dat er direct na de vaststelling van de schade een uitkering gedaan kan worden waarmee een andere auto zou kunnen worden gekocht.
Plaats een reactie