Independer Forum

aparte tandartsverzekering

Reacties
21
  1. kimm80
    Beste kim,

Helaas heeft independer geen losse aanvullende verzekeringen. Voor meer informatie en het afsluiten van een losse aanvullende tandartsverzekering kun je het beste contact opnemen met de verzekeraars zelf.

Dank je voor je reactie. Ik ga eind van het jaar op zoek naar een andere tandarts verzekering. Mvg Kim
  2. vraag
    Is het mogelijk om een verzekering+aanvullende verzekering af te sluiten (in mijn geval VGZ + vrije keuze pakket) EN daarnaast een losse tandverzekering?

Dan zouden de tandkosten dubbel verzekerd zijn, maar ik wil het budget van het vrije keuze pakket besteden aan haptotherapie.
  3. vraag
    Is het mogelijk om een verzekering+aanvullende verzekering af te sluiten (in mijn geval VGZ + vrije keuze pakket) EN daarnaast een losse tandverzekering?

Dan zouden de tandkosten dubbel verzekerd zijn, maar ik wil het budget van het vrije keuze pakket besteden aan haptotherapie.

Ik begrijp dat er niet altijd sprake hoeft te zijn van een na u clausule.
  4. Gebruikersavatar
    Simone de Graaf Berichten: 151
    Bij zorgverzekeringen is de Na-u-clausule niet van toepassing. Je mag namelijk niet dubbel verzekerd zijn. Met het Fit&Vrij pakket van VGZ geldt een aparte vergoeding voor de tandarts van 80% tot € 450 per jaar. Dit staat los van de € 1000 vergoeding die er voor andere zorg geldt. Het is niet mogelijk om ergens anders nog een andere tandartsverzekering te sluiten.
  5. Abb
    Waarom vraagt de Amersfoortse dan of je reeds een tandartsverzekering hebt en of je die wilt behouden naast de Amersfoortse? Is het niet mogelijk dat je bijvoorbeeld tandartskosten van vulling 1 en 2 bij verzekering A declareert en vulling 3 en 4 bij verzekering B??
  6. gea1962
    ik ben benieuwt als de mondzorg er bij zit
    heb iets met mijn tandvlees en word dat voor 80 procent vergoed
  7. Gebruikersavatar
    @Abb: Ze vragen dit omdat het niet mogelijk is twee tandartsverzekeringen te hebben. Als er bij De Amersfoortse een aanvullende tandartsverzekering wordt aangevraagd moet de oude tandartsverzekering beëindigd worden.
  8. Gebruikersavatar
    @Gea1962: of dit vergoed wordt, verschilt per verzekeraar. Ook ligt het aan de aanvullende tandartsverzekering die je afsluit.
  9. Dubbele Tandartsverz
    Hoe moet worden gehandeld staat beschreven in art. 7:961 Burgerlijk wetboek. Tenzij de polisvoorwaarden iets anders bepalen, mag de verzekerde zelf uitmaken welke verzekeraar hij tot schadevergoeding aanspreekt. De verzekeraars hebben vervolgens onderling verhaalsrecht.
    Net als bij oververzekering geldt ook hier dat de verzekerde niet in een betere positie mag komen te verkeren (art. 7:960 Burgerlijk wetboek). Je kunt dus niet twee maal declareren en het volle pond vangen als dat hoger is dan de "schade".

Artikel 961
    1. Indien dezelfde schade door meer dan een verzekering wordt gedekt, kan de verzekerde met inachtneming van artikel 960 elke verzekeraar aanspreken. De verzekeraar is daarbij bevoegd de nakoming van zijn verplichting tot schadevergoeding op te schorten totdat de verzekerde de andere verzekeringen heeft genoemd.
    2. Voor de toepassing van lid 1 wordt met schade die door een verzekering wordt gedekt gelijkgesteld schade die door de verzekeraar onverplicht wordt vergoed.
    3. De verzekeraars hebben onderling verhaal opdat ieder zijn deel draagt, naar evenredigheid van de bedragen waarvoor een ieder afzonderlijk kan worden aangesproken. Verzekeraars hebben op gelijke voet onderling verhaal voor hun redelijke kosten tot het vaststellen van de schade, alsmede voor hun redelijke kosten van verweer in en buiten rechte. De verzekerde is jegens de verzekeraars afzonderlijk verplicht zich te onthouden van elke gedraging die ten koste van dezen afbreuk doet aan hun onderling verhaal.
    4. De bij eenzelfde verzekering betrokken verzekeraars zijn niet verder aansprakelijk dan voor hun evenredig deel van hetgeen in totaal ten laste van die verzekering komt.
  10. Eef
    Weet iemand hier bij welke verzekeraars ik alsnog een losse tandartsverzekering kan afsluiten?