Independer Forum

Annuleringsverzekering

Reacties
38
  1. sandra
    Maar hoe zit dit als iedereen al een doorlopende annuleringsverzekering heeft?

[quote=sboogers post_id=13735 time=1485865629 user_id=1960]
    Beste meneer/mevrouw,

Vaak is het wel aan te raden om voor de gehele groep een kortlopende reis en annuleringsverzekering af te sluiten, dit kan bijvoorbeeld bij FBTO en de Europeesche. Jullie zijn dan als groep verzekerd. Het afsluiten van een annuleringsverzekering moet bij de meeste verzekeraars binnen 7 dagen na het boeken van de reis.
    [/quote]
  2. Gebruikersavatar
    Marleen Schepers Berichten: 39
    Beste Sandra,

Als iedereen al een doorlopende annuleringsverzekering heeft is iedereen verzekerd onder de polisvoorwaarden van zijn/haar verzekering. Het is dan wel van belang dat de individuele namen op het boekingsbewijs van de reis staan vermeld.
  3. Stephanie
    Beste independer,

Ik ga met mijn ouders een week op vakantie. Ik ben de hoofdboeker en heb zelf een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Nu wil ik voor mijn ouders een kortlopende verzekering afsluiten. Moet ik voor hun annuleringsdverzekering bij de totale reissom alleen hun deel dan invullen of moet dit echt de totale reissom zijn inclusief mijn deel waardoor ze dus duurder uitkomen??
  4. Gebruikersavatar
    Marleen Schepers Berichten: 39
    Beste Stephanie,

Bedankt voor je berichtje.

Je hoeft voor de annuleringsverzekering alleen het gedeelte van de reissom van jouw ouders in te vullen. Als één van jouw ouders de reis moet annuleren krijgen zij ook alleen maar 1 gedeelte uitgekeerd.

Alvast een fijne vakantie gewenst!
  5. Janh
    Wij hebben reis geboekt op een naam maar wonen op verschild adres dus moeten apart reisverzekering/annulering afsluiten welke reissom moet ik dan invullen het volle bedrag of moet dit gedeeld worden?
  6. mwarner
    Beste Jan,

Goede vraag!Om samen op een polis te staan moet je inderdaad op hetzelfde adres zijn ingeschreven. Jullie zullen dus apart van elkaar een verzekering moeten sluiten.

Met vriendelijke groet,

Warner Michel, Independer
  7. Roderick78
    Een reisverzekering is altijd handig volgens mij, zelf laat ik mijn reisverzekering gewoon doorlopen, als je 3 weken of langer op vakantie gaat per jaar dan is het zelfs goedkoper. Zijn er eigenlijk ook verzekering voor als je met een privé jet op reis gaat? Ik ben me daar een beetje op aan het orienteren. Zoals de website https://www.privatejethuren.nl/ maar ik kan daar helaas niet alle informatie vinden over de verzekering die ik zoek.
  8. Monique
    Wij hebben in het verleden wel eens een privé jet geboekt en hiervoor ook een annuleringsverzekering afgesloten. Wij hebben toentertijd geboekt bij https://www.firstclassaviation.nl/prive-jet-huren/ en First Class Aviation heeft toen ook bemiddelt bij het afsluiten van de annuleringsverzekering. Wij hadden een garantie-annuleringsverzekering waarbij de premie 5,0% over de reissom bedroeg plus EUR 8,50 poliskosten en 21% assurantiebelasting. De verzekering was afgesloten bij https://www.europeesche.nl/