Independer Forum

Annuleringsverzekering maximum bedrag te laag

Reacties
3
  1. Paulus

Hallo,
    Wij plannen een reis waarvan de reissom hoger is als het maximum van de verzekeraar (abmamro). Kunnen we nu de restant bijverzekeren of zeggen beide verzekeraars dan dt we onderverzekerd zijn en keren ze dan in geval van annulering naar rato uit? Heeft iemand hier ervaring mee?
    Paul

2. Gebruikersavatar
    Michelle van Amelsfort Berichten: 40
    Beste Paul,

Je kunt een kortlopende annuleringsverzekering afsluiten voor het resterende bedrag bij de ABN Amro. Doen zij dit niet dan raden wij je aan een verzekeraar te zoeken die wel het hele bedrag kan verzekeren en die de dekking overneemt. Als je dan de ABN beëindigd en aansluitend een andere verzekering afsluit blijft de dekking geldig. Wij raden je niet aan om bij twee verschillende verzekeraars te verzekeren.
  3. Caroline
    Zelf heb ik een aantal jaren geleden een zeer dure reis naar Nieuw-Zeeland geboekt, de annuleringsverzekering kon ik tot maximaal € 3000,- afsluiten en voor de rest moest ik een heel dure kortlopende reisverzekering afsluiten. Dat kostte meer dan € 500,-! Het loont de moeite om te kijken welke verzekeraars standaard al een zeer hoge uitkering hebben bij annulering. Bij FBTO was per polis annulering tot € 14.000,- af te sluiten, tegen een lage maandpremie. Ook de overige voorwaarden waren prima. Ik ben meteen van verzekeraar gewisseld.
Plaats een reactie
Independer