Independer Forum

Afkopen van risicoverzekering

Reacties
2
  1. Eric van Weert

Ik heb onlangs bij ASR een verzoek gedaan een oude risicoverzekering , welke door ASR verpand was als lijfrentepolis aan een oude hypotheek, af te kopen. Van de totale premie van 6.500 euro in de laatste 12 jaar geven ze een restwaarde op van 3.100.
    Dit lijkt me voor een kosten dekking erg veel. Wie kan me helpen met advies. Wat zijn richtlijnen , waar kan ik dit laten toetsen of ben ik overgeleverd aan de opgave van verzekeraar.
    Overigens van beastingdient al verklaring ontvangen dat er geen inhoudingen hebben plaatsgevonden en dus niet alsnog belasting betaald hoeft te worden.

Graag hulp,

2. Gebruikersavatar
    Edwin Kroon Berichten: 40
    Beste Eric,

Helaas zijn er niet specifieke richtlijnen waarop de verzekeraar de restwaarde berekenen. Je kan altijd bij de verzekeraar een toelichting op de berekening vragen.

Bij een overlijdensrisicoverzekering betaal je premies voor het risico dat je komt te overlijden tijdens de verzekeringsperiode. Over het algemeen betaal je een vaste premie per maand. Dit is een gemiddelde premie. In het begin van de verzekering betaal je teveel premie voor het risico van overlijden aan het eind van de verzekering te weinig. Sommige verzekeraars houden het teveel betaalde premie in reserve welke tot uitkering komt als je de verzekering stopzet.

Vriendelijke groet,
    Independer

Edwin Kroon
    Senior Medewerker Klantenservice
Plaats een reactie
Independer