Independer Forum

Aansprakelijkheidsverzekering

Reacties
7
  1. Joey

Ik heb een Aansprakelijkheidsverzekering bij OHRA.
    mijn kind heeft 2 weken geleden per ongeluk de Imac scherm van iemand gebroken. We hebben de iMac naar Apple store gebracht en die hebben me een proforma nota geven met hoeveel het zal kosten om het te laten maken,
    die nota heb ik ingeleverd bij OHRA. maar nu vragen ze ook een bewijs van wanneer diegene de imac hem heeft gekocht aangezien die persoon de bon niet meer heeft wil OHRA het bedrag niet uitkeren heeft iemand hier ervaring mee. of heeft iemand advies over welk stappen ik kan ondernemen tegen OHRA.

2. Gebruikersavatar
    Annemarie Wolbers Berichten: 26
    Hi Joey,
    Goede vraag. Ik raad je aan om de eigenaar van de iMac te vragen of hij/zij niet toch een bewijsje heeft. Dit mag alles zijn: een bonnetje, bevestigingsmail of afschrift. Zelfs een screenshot van een digitale afschrijving is goed. Een andere optie is dat de eigenaar de iMac claimt op zijn/haar inboedelverzekering.
    Groet Annemarie
  3. Joey
    Hey
    Annemarie Wolbers
    Bedankt voor je advies.
    Ik heb het gevraagd maar zij hebben geen bon meer en hebben dat ding destijds (2014) van marktplaats gekocht en contant betaald.
  4. Gebruikersavatar
    Annemarie Wolbers Berichten: 26
    Hi Joey,
    Dat is erg vervelend. Helaas zijn deze dingen wel nodig om de schade te kunnen claimen. De andere optie is dat de eigenaar van de Imac de schade claimt op zijn/haar inboedelverzekering.
  5. Gast
    De relevantie van de bon is juridisch nihil. Er is bezit, met schade. Hooguit relevant voor schadeopneming,vang, ivm totalloss.
  6. Gast
    Klopt helemaal. Naar rechter, dit is wanprestatie van Ohra
  7. Gebruikersavatar
    Dianne Sie Berichten: 10
    De bon draagt bij aan het bewijzen van bezit en daarnaast ook de (dag)waarde van het imac scherm. Een bon is echter niet de enige manier om dit aan te tonen. Naast de eerder genoemde opties, is het misschien mogelijk om ook correspondentie over de verkoop via Marktplaats te laten zien aan OHRA. Misschien dat hiermee al het bezit en de waarde kan worden aangetoond.
    Met vriendelijke groet,
    Dianne Sie
    Independer
Plaats een reactie