39 reacties
voor vragen over terugbetalen heb ik iets gevonden!
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... isico.html
Succes
Ook ik kreeg in 2011 navorderingen over 2007, 2008, 2009,
En helemaal niet gespecificeert.( €738,17)
Dit alles netjes betaald in termijnen.
Krijg ik tot mijn stomme verbazing op 26 november 2011 weer een
navordering toegezonden over 2010.(€130,-)
In hun brief staat dat ze al eens een herinnering hadden gestuurd.
Deze heb ik echter nooit ontvangen. Ik zou niet weten waarvoor ik dit bedrag zou moeten betalen, er staat niet bij voor welke onderzoek of wat ook!
[Schelden op het forum is niet toegestaan. Tekst verwijderd]
Mensen als je bij TURIEN verzekerd bent, ga dan weg en laat je ergens anders verzekeren!!!!! HET ZIJN ZAKKEVULLERS.
HET ZIJN OPLICHTERS VAN HET ERGSTE SOORT, GAJUS!!!!
Zorg extra duur door spookfacturen Turien&Co. Premievergelijking zinloos nu Turien&Co zelf bedachte kosten factureert. Ziektekostenverzekeraar Turien&Co stuurt in 2011 extra rekeningen over 2008 en 2009. Het betreft eigen risico van circa E 550. Veel collega’s betalen. De collega’s die het controleerden stelden vast dat Turien&Co onjuiste facturen stuurt, zogenaamde spookfacturen. Het eigen risico is al eerder gefactureerd of op vergoedingen ingehouden.
De ziektekosten worden extra hoog nu de ziektekostenverzekeraar aanvullende, onbegrijpelijk en onjuiste facturen stuurt. De extra kosten van euro 550 doen de eerdere premievergelijkingen in het niet vallen.
De eerdere afrekeningen van Turien&Co zijn echter niet te controleren. Afrekeningen zijn onduidelijk door het splitsen of samenvoegen van nota’s en zijn herhaaldelijk herberekend. Niet alle afrekeningen zijn mij toegezonden. Gezien de vele onjuiste afrekeningen heb ik al in 2010 voor een andere ziektekostenverzekering gekozen. De laatste, betwiste factuur, heb ik betaald ovv “ter finale kwijting”. Schrijnend is het dat vooral degene die last hebben van ziekte gelijktijdig met de administratieve chaos en hoge kosten van de verzekeraar worden geconfronteerd.
Het Ministerie van Financiën, Fincover: Wij hebben vele klachten over Turien&Co ontvangen. Klachten kan iedereen insturen naar Fincover@MinFin.nl.
Mijn rechtsbijstandsverzekering: Turien&Co reageert niet meer op ons schrijven (van februari 2011). Turien&Co stuurt in augustus 2011 nogmaals dezelfde factuur.
Mag Turien&Co nog spookfacturen over 2008 toesturen?
Wij willen graag reageren op bovenstaande berichten die op het forum zijn geplaatst over het in rekening brengen van het eigen risico over de afgelopen jaren.
In de Zorgverzekeringswet is geen termijn bepaald waarbinnen een door ons voorgeschoten eigen risico bedrag teruggevorderd moet worden bij u als verzekerde. Doordat dit niet in de Zorgverzekeringswet is vastgelegd, geldt de algemene verjaringstermijn van 5 jaar. Turien & Co. heeft deze beperkt tot 3 jaar, waardoor u van ons alleen terugvorderingen kunt ontvangen die tot 3 jaar teruggaan in plaats van 5 jaar.
Wij doen alles met de grootst mogelijke zorg. Het kan echter zijn dat u het niet met de terugvordering eens bent. In dit geval kunt u bezwaar maken tegen uw terugvordering. Wij verzoeken u uw bezwaar schriftelijk aan ons kenbaar te maken per e-mail naar: klachten@turien.nl of per post te sturen naar: Turien & Co. Assuradeuren, t.a.v. Klachtenbureau, Antwoordnummer 618, 1800 VB Alkmaar. U hoeft geen postzegel te gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Turien & Co. Assuradeuren
Helaas wordt niet ingegaan op de 3 jaar dat het duurt om een afrekening te maken. Dat het rechtgeldig is dat zal wel. Maar om na drie jaar te worden geconfronteerd met kosten waar je weinig tot niets meer van weet wat er toen is gebeurd is controle vrijwel onmogelijk.
"Moet u zelf maar even bellen met de zorgaanbieder meneer wij hebben geen facturen meer dat gaat tegenwoordig electronisch". Ze zien me aankomen: "dag mevrouw, ik heb een vraag over een factuur van 13 maart 2008".
Conclusie is dat de zaken gewoon niet op orde zijn.
Ik ga overstappen naar een andere zorgverzekering ondanks dat ik collectief verzekerd ben ben ik bij turien 22 euro per maand duurder uit dan bij een andere zorgverzekering en ook nog met een betere dekking.
Nou dan denk je ben collectief verzekerd en dat moet dan toch goedkoper zijn.
Ik vind dat een groot verschil.
ik kreeg ook heel veel navorderingen van de afgelopen jaren en dat waren grote bedragen.
Vorig jaar kreeg ik ineens out of the blue een factuur van Turien & Co van € 174,- voor mijn zorgverzekering. Ik had echter nog nooit van dit bedrijf gehoord en dacht dat ik te maken had met een oplichter. Even gezocht op internet en contact met ze opgenomen. Wat bleek, Turien & Co had mijn account overgenomen van Avero Achmea waar ik naar alle tevredenheid jaren verzekerd was. Gemakshalve hadden ze hier niks over gecommuniceerd en was ik dus ineens verzekerd bij een andere verzekeraar. Sterker nog ik betaalde ook ineens € 44,- per maand meer aan premie? De reactie van Turien & Co: De fout van het niet communiceren lag bij Avero Achmea, konden ze niks aan doen, punt! Dat mijn premie met bijna vijftig euro per maand was gestegen lag aan de stijgende zorgkosten, punt. Omdat ik (net als veel andere mensen) niet veel snap van de ondoorzichtige premieoverzichten en hoeveelheid aan onduidelijke informatie heb ik het maar even gelaten voor wat het is. Tot afgelopen week, toen heb ik weer verbaasd gebeld met Turien & Co omdat mijn rekening voor de mondhygienist niet niet vergoed wordt. Wat bleek mijn maximale vergoeding over 2011 was overschreden?? Ik vroeg toen nog eens door over de hoogte van mijn maandelijkse premie en het feit dat er niks wordt uitgekeerd wanneer ik iets heb en kwam er toen achter dat ik een aanvullende verzekering heb lopen over allerlei zaken die vroeger in het basispakket zaten. Bottomline, ik heb dus zonder dat hier over gecommuniceerd is naast mijn basis verkekering en een aanvullende tandartsverzekering nu ook een aanvullende verzekering voor fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen en nog meer zaken waar ik nog nooit in mijn leven gebruik van heb gemaakt en waar ik ook nooit voor zou kiezen omdat ik er niet in geloof. Ze hebben dus toen Avero mijn account overdroeg aan Turien & Co alle producten die niet meer in het basispakket zitten overgezet naar een nieuwe aanvullende premie en beweren nu dat ik toen ik in 2006 mijn verzekering afsloot hiervoor heb getekend. Echter toen zaten deze zaken in het basispakket, ik heb dus nooit voor dit aanvullende pakket gekozen nog getekend. Nu beweren ze dat ik toen ik in 2006 tekende voor een basisverzekering ook akkoord ben gegaan met het in 2011 afsluiten van de aanvullende verzekering??? Alle logica ontgaat me. Kan iemand me advies geven en weet iemand of zij in hun recht staan, of dat ik mijn teveel betaalde premie 17 x € 44,- kan terugvorderen?