Zorgverzekering bij wonen in het buitenland

5 reacties

Kan ik een zorgverzekering afsluiten als ik in het buitenland woon ??

door boringtwdog op 18 Nov 2011, 21:57

JE KAN VERZEKERING AANSLUITEN BIJ CVZ DIEMEN voor mensen die wonen in buitenland of werken in buitenland. Formulier 121 aanvragen.

door PETERKO op 20 Nov 2011, 00:50

U kunt geen particuliere zorgverzekering afsluiten als u niet woonachtig bent in Nederland. Er is inderdaad wel een soort zorgverzekering voor mensen die veel in het buitenland zijn zoals hierboven genoemd bij CVZ.

Zorgverzekering vergelijken? Op Independer.nl vind je snel de zorgverzekering die het beste bij je past.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 21 Nov 2011, 10:44

Ik heb ook een vraag die hier (deels) op slaat: kan ik, als ik 4 maanden in het buitenland ga wonen, voor die vier maanden mijn verzekering opzeggen en daarna weer afsluiten? Of moet ik dan gewoon doorbetalen (en ook in Duitsland een zorgverzekering afsluiten, dus dubbel betalen)?

door Marjolein op 22 Nov 2011, 11:46

Als u niet meer woonachtig bent in Nederland (niet meer ingeschreven op een Nederlands adres) kunt u uw zorgverzekering beƫindigen. Als u op een Duits adres gaat wonen en daar ingeschreven bent dan kunt u een Duitse zorgverzekering afsluiten.

Zorgverzekering vergelijken? Op Independer.nl vind je snel de zorgverzekering die het beste bij je past.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 22 Nov 2011, 12:08