Independer Forum

Woonverzekering: algemeen

Algemene vragen over jouw inboedelverzekering of opstalverzekering

Opstalverzekering woning in NL van eigenaar in buitenland Beste LS, Ik bezit een woning in Nederland welke op dit moment leeg staat omdat het in de verkoop staat. Zelf woon ik in Spanje en ben al enige tijd uitgeschreven uit het...
Reacties
12
Bekeken
2270
Gestart door:
Nao
op
Verbouwen woning Beste Independer, Op 3 april vindt de juridische levering plaats van onze nieuwe woning. De feitelijke levering vindt plaats op 1 maart. In die maand zullen wij de woning 'huren' en verbouwen. Wie...
Reacties
1
Bekeken
275
Gestart door:
ChrisDiep
op
Tegels badkamer 'spontaan' geknapt Na een enorm lawaai bleken een aantal tegels in onze badkamer spontaan te zijn geknapt. Omdat de tegels niet meer verkrijgbaar zijn, moet de gehele badkamer opnieuw worden betegeld. De verzekeraar geeft...
Reacties
1
Bekeken
370
Gestart door:
Lisette
op
Schade aan gietvloer De gietvloer in mijn woning is zwaar beschadigd doordat de cementdekvloer is gaan scheuren. De gietvloer is elastisch dus scheurt niet mee maar je ziet de scheuren in de vloer doordat dit...
Reacties
6
Bekeken
1488
Gestart door:
wouter
op
Niet Nederlands ingezetene en huis in NL verzekeren Ik ben UK ingezetene en bezit een woning in Nederland. Kan ik mijn woning in Nederland verzekeren als ik niet Nederlands ingezetene ben. Krijg al een paar keer een NEE bij verzekeraars,...
Reacties
2
Bekeken
743
Gestart door:
UK16
op
Vergoeding laptop Hallo, Een ongelukje is zo gebeurd. Een vriendje laat de laptop van mijn zoon vallen met als resultaat dat de behuizing en scherm beschadigd is. De laptop werkt verder nog wel. De laptop is...
Reacties
2
Bekeken
1091
Gestart door:
Midio
op
waterschade door failliete aannemer Hallo, ik heb waterschade in mijn badkamer. De aannemer die deze badkamer gebouwd heeft is inmiddels failliet. Nalatigheid heeft er toe geleid dat tegels nu los zitten. Er is een naad niet afgekit. Ik...
Reacties
4
Bekeken
3227
Gestart door:
willemrienstra
op
Verzekering? Ik ben op zoek naar een verzekering die niet specifiek alleen mijn laptop maar ook mijn camera, tablet en accessoires verzekert buiten huis. Op mijn moeders huis staat al een inboedelverzekering.
Reacties
1
Bekeken
659
Gestart door:
Charisssa
op
hagelschade aan dak veranda hallo, Mijn huidige verzekeraar wil de schade aan het dak van mijn veranda niet vergoeden via mijn inboedelverzekering. Ik heb de veranda zelf geplaatst aan mijn huurhuis. Als ik de voorwaarden van mijn polis goed...
Reacties
5
Bekeken
3968
Gestart door:
mgenugten
op
waterschade plafond Nieuwbouwkoopappartement , na 3 maanden lekkage door lekkend T-stuk.\ Moet opnieuw gestuct en gespoten worden. Opstalverzekering weigert te betalen omdat dit niet onder de polisvoorwaarde valt. Gevolgschade wordt dus niet uitbetaald. Klopt dit
Reacties
2
Bekeken
2553
Gestart door:
mego
op
defect door stroomuitval wijk De displays van mijn Amerikaanse koelkast zijn na de stroomuitval van vandaag (in Den Haag, omgeving Loosduinen) kapot. Samsung zegt dat het kan zijn dat de zekering is doorgebrand of misschien het...
Reacties
2
Bekeken
1041
Gestart door:
Esmeralda Lohuis
op
Aansprakelijkheidsverzekering Ik heb een Aansprakelijkheidsverzekering bij OHRA. mijn kind heeft 2 weken geleden per ongeluk de Imac scherm van iemand gebroken. We hebben de iMac naar Apple store gebracht en die hebben me een...
Reacties
6
Bekeken
1250
Gestart door:
Joey
op
Woonverzekering + inboedel wijkt af op website verzekeraar? Beste, Via jullie vergelijker kom ik uit op €24,03 per maand bij de SNS als ik deze verzekering wil afsluiten. Op de SNS website kom ik echter uit op €18,- met dezelfde opties. Hoe...
Reacties
4
Bekeken
1285
Gestart door:
Ferio
op
Gezinssamenstelling Hallo, Binnenkort ga ik met mijn vriendin samenwonen. Voor het huurflatje wil ik een inboedelverzekering afsluiten i.c.m. een WA-verzekering. Er wordt mij bij het invullen van mijn gegevens gevraagd naar mijn gezinssamenstelling. We...
Reacties
3
Bekeken
7028
Gestart door:
martijn88
op
Verzekering voor Recreatiewoning Ik kan geen enkele opstalverzekering of inboedelverzekering vinden voor een recreatiewoning. Zijn die er helemaal niet ?
Reacties
7
Bekeken
11472
Gestart door:
kees49
op
Schadevergoeding bij lekkage badkamer Betreft een lekkage in badkamer (bouwjaar 1998). Schade expert heeft een schaderapport opgemaakt twv €4500,00 op basis van de directe schade. Echter, omdat de leidingen in de muren zitten moesten deze gesloopt worden....
Reacties
2
Bekeken
1616
Gestart door:
mick
op
Glasverzekering: dekking glas overkapping carport en terras Mijn opstalverzekering incl. glas vergoed niet schade aan glas overkapping van carport en terras. Is dat normaal bij alle verzekeraars? Bij welke verzekeraar is dit wel gedekt
Reacties
3
Bekeken
6584
Gestart door:
Ger1947
op
Premie inboedel verzekering en inkomen Ik ben op zoek naar inboedelverzekering en wat mij opvalt is dat de premie afhankelijk is van het inkomen wat je opgeeft. Ik lees overal dat er een schatting van de waarde...
Reacties
1
Bekeken
1251
Gestart door:
lespaul86
op
VERZEKERING VERHUURDE WONING Is het verplicht aan je verzekering door te geven dat je je woning verhuurd hebt?
Reacties
1
Bekeken
1389
Gestart door:
liz
op
Woonpakket Beste, Ik wilde de premie van een volledig woonpakket berekenen. Dus inboedel, AVP en rechtsbijstand. Echter, jullie hebben de rechtsbijstand hier uit gehaald. Mijn vraag is waarom? Dit was uitermate handig. Nu moet...
Reacties
1
Bekeken
1087
Gestart door:
Jhe
op
Woonverzekering Beste meneer/mevrouw, Een aantal maanden geleden is mijn moeder overleden, waardoor ik alleen achter ben gebleven in de huurwoning.Ik heb 6 maanden de tijd gekregen om een nieuwe woning te vinden. Zelf zit...
Reacties
3
Bekeken
1080
Gestart door:
JimZ
op
Dekking telefoon inboedelverzekering Hallo, ik heb een schade aan mijn telefoon opgelopen nadat mijn zoon over een kabel struikelde waardoor laptop, radio en telefoon op de grond vielen. Echter was dit achterom bij mij buiten en...
Reacties
2
Bekeken
2320
Gestart door:
ingrid
op
Opstalverzekering Ik heb een vraag over dekking onder de opstalverzekering. We hebben in 2001 een nieuwbouw woning betrokken waarbij de tuinmuur vast onderdeel van de woning was. Na ca 1 jaar begon deze...
Reacties
1
Bekeken
1092
Gestart door:
Foxwood1
op
Tussenpersoon en verzekeringen Ik heb een vraag over tussenpersonen. Op dit moment zijn onze verzekeringen (inboedel, uitvaart en auto) geregeld via een financiële tussenpersoon. Is dit echter noodzakelijk tegenwoordig? Met andere woorden, kan ik deze verzekeringen ook...
Reacties
1
Bekeken
2721
Gestart door:
Patrock
op
samenwonen met vrienden inboedel Hoi, Een vriendin en ik zijn gaan samenwonen. We hebben gezamenlijk een huis met gedeelde ruimtes en spullen. Dus geen eigen kamers die we afsluiten. Nu belde ik met ZLM en die willen...
Reacties
1
Bekeken
1363
Gestart door:
Evelien
op
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!