Weg met de ING (voorheen Postbank) Rentepunten !

113 reacties

Wie heeft er nog meer een hekel aan het rentepuntensysteem van de Postbank ? Zonde van het geld, die hele infrastructuur (puntenadministratie, cadeaus selecteren, website, dure communicatie). Ik ken niemand die er gebruik van maakt. Meeste artikelen die je kunt krijgen kun je in de winkel goedkoper krijgen. Bovendien vervallen de punten op een bepaald moment.
Zo'n systeem past echt niet bij een "no-nonsense Bank" als de Postbank (al heten ze nu ING, en zijn ze daarmee wellicht geen "no-nonsense Bank meer ?). Ik zou graag een actiegroep "Weg met de Rentepunten" starten. Wie doet er mee ? Lijkt me super als we als actiegroep een factor van betekenis worden.
WEG MET DE RENTEPUNTEN ! Geef mij maar iets meer rente !

door S. de Bonk op 27 Mei 2009, 00:18

Helmaal mee eens, alleen zal ik niet deelnemen aan een actie groep, ING is een comercieel bank met goed betaalde niksnutten. Het is hun taak om in te zien dat ze het geld beter aan hun klanten kunnen geven door middel van hoge rente.

door Gast op 31 Mei 2009, 16:36

Droevig is het dat de ING meent z'n klanten nog steeds te kunnen lijmen met dat onnozele puntengedoe.
Het zegt meer over de Postbank, alias ING, dan over de wakkere klant.

door jacquesmiltenburg@tiscali.nl op 01 Jun 2009, 22:20

Ik zat al 40 jaar bij de post(giro)bank. Gelukkig kwam de ASN met een betaalrekening waar je ook nog eens gewoon 1% rente op krijgt! We zijn met drie rekeningen overgestapt. Dat overstappen is veel minder gedoe dan je denkt want banken MOETEN een overstapservice bieden zie: http://www.overstapservice.nl/ dus alles wordt automatisch 13 maanden doorgesluisd.
DOEN!

succes!

door hakjes op 03 Jun 2009, 08:46

WEG MET DIE PUNTEN

door Gast op 09 Jun 2009, 12:12

Wie dit ooit verzonnen heeft.... weet iemand of dit ongedaan gemaakt kan worden??

door hanneke op 12 Jun 2009, 23:11

Jammer dat een aantal van jullie je ergeren aan iets dat "extra" is. Ik ben het eens met de kritiek op de lage rente die Postbank gaf en ING nu geeft, maar dat geldt ook voor RABO, Aegon etc. Het is typisch Hollands om zegeltjes, airmiles, voetbalplaatjes, wuppies etc te sparen. De kosten vallen enorm mee en wij hebben al regelmatig iets met rentepunten aangeschaft. Degene die schreef dat het in de winkel goedkoper is daag ik uit om deze artikelen voor een lagere prijs aan te schaffen (en ze bovendien thuis bezorgd te krijgen), ik zie de voorbeelden graag verschijnen, maar 50% korting op brandstof of artikelen bij de ANWB is toch de moeite waard). Het wordt trouwens niemand verplicht om iets met de rentepunten te doen.

door Bart op 16 Jun 2009, 14:20

Ik vind ze wel grappig die punten, voor waardebonnen (alles altijd voor half geld kopen bij ANWB) krantenbonnen en VVV cheques.
Ook een stormparaplu van Senz vind ik erg leuk.

Ik spaar weinig bij ING want de rente is te laag maar nu 4% voor drie maanden, daarna gaat het weer naar een andere bank, en met alle acties heb ik wat rentepunten.

door AnneMarie op 23 Jul 2009, 20:04

Schandelijk systeem. Sigaar uit eigen doos. Laten zij liever een behoorlijke rentevergoeding in geld geven. Wil je aan de rentepunten iets hebben ben je gedwongen allerlei artikelen te kopen die je helemaal niet wilt. Pure koppelverkoop, kan ING minder rente betalen en verdienen zij ook nog wat aan de verkopen.
Als je de rommel niet koopt, je moet toch altijd nog een hoop bijbetalen, ben je na 3 jaar, zonder enige vergoeding, gewoon je punten kwijt. Dat is dan weer lekker verdiend voor de bank.
Typisch weer iets van een bank om de klanten zo schaamteloos een poot uit te trekken.

door Erik Takken op 18 Aug 2009, 16:32

Beste mensen

Ook ik ben totaal niet te spreken over de rentepunten van ING. De adviesprijzen bij ING liggen een stuk hoger dan de adviesprijzen die de fabrikant bepaald heeft.
Kijk maar eens naar de artikelen van Philips.

Moet je trouwens eens iets bestellen via rente punten en dan terug laten sturen.
Ik heb een Fatboy Headdemock besteld via rentepunten, na een paar dagen lag er er een briefje in de bus dat we hem op het Postkantoor op konden halen. (dacht dat de TNT normaal 2x aanleverde)
Maar op het Postkantoor zag ik het al meteen, de doos lag helemaal open, de hangmat er half uit, echt werkelijk BELACHELIJK dat ze me daarvoor naar het Postkantoor laten rijden. (maar begrijp nu wel dat TNT geen 2e keer aan de deur DURFDE te komen)
Natuurlijk niet geaccepteerd en ben nu na een maand nog steeds aan het wachten op mijn 200 euro, terwijl ik wel gewoon een bericht heb ontvangen dat hij bij de ING is aangekomen.
ING zal hier wel weer de rente van pakken.
Voor mij geen spullen meer via rentepunten.

M.v.g. Marc

door Marc op 22 Sep 2009, 10:50