Weg met de ING (voorheen Postbank) Rentepunten !

113 reacties

Ook ik voel me al jarenlang grotelijks belazerd door de starheid van de ING. Reden voor mij een paar jaar geleden mijn geld over te boeken naar de Postbank, niet wetende dat deze een halfjaar nadien werd overgenomen ( of opgeslokt) door de ING waar ik dus net vertrokken was. In die rentepuntenwinkel heb ik ook al talloze malen gekeken maar nog nooit wat van mijn gading gevonden. Was er wel iets wat me wel leek dan wist ik na enig googelen al dat ik bij de ING-winkel veel te veel betaalde.... De ING laat hiermee goed zien in wiens belang zij werkt, en dat is zeker niet de argeloze spaarder die zijn centen aan haar toevertrouwt.

door Reinier op 20 Nov 2011, 00:26

ik vind het ook niks die rentepunten.
ik heb 2 maal wat besteld maar nooit
gekregen g v

door vlastuin1@home.nl op 20 Nov 2011, 23:20

De helft korting geven op de dubbele prijzen, zodat je alsnog hetzelfde betaalt als op andere plekken. Ik vind het ronduit beledigend dat ze dit met zoveel tamtam durven aan te bieden. Het laat duidelijk zien dat ze hun klanten niet serieus nemen. Dat blijkt trouwens uit praktisch al hun acties: vrijwel altijd krijg je een sigaar uit eigen doos aangeboden.
Nog zo'n goeie: je lokken met een hoge rente en dan stilletjes de rente laten zakken. Vervolgens weer nieuwe klanten aantrekken met een andere spaarvorm. Wie denken ze wel dat ze voor zich hebben? Ik vond de Postbank een stuk sympathieker!

door ome Willem op 26 Nov 2011, 05:55

Stoffel schreef:Wat een geklaag over de Rentepunten. Als je het product ergens anders kunt vinden voor een betere prijs: vooral doen. Je bent niet verplicht om de rentepunten te gebruiken.

Mijn ervaring is dat ik veel producten die voor mij interessant zijn elders niet goedkoper kan vinden. Pas nog een TV aangeschaft voor 50% van de adviesprijs. En nee de ING stelt deze adviesprijs niet vast, dat doet de leverancier. In mijn geval leverde het een voordeel op van minimaal 225 euro ten opzichte van de goedkoopste internet winkel (en die zijn ook niet allemaal te vetrouwen). De TV wordt keurig door PostNL afgeleverd.

Hulde aan de Rentepunten winkel!!

(een ander geluid op deze klaagsite mag ook wel eens)

Nou mr. ING, geef eens een concreet voorbeeld dan, dan we kunnen controleren! Ik geloof er geen fluit van.

door ome Willem op 26 Nov 2011, 06:03

ben ik zo'n achtergebleven gebied? Kan nergens de rentepuntenwinkel vinden.Is-ie al opgeheven?

door koot op 28 Nov 2011, 12:41

Ik heb op de rentepunten een mcafee anti virus gekocht, Deze kreeg ik per email (niet eens op de cdtje). Geprobeerd deze op de computer te zetten, geeft deze aan de code niet te accepteren. Daarna mcafee geraadpleegd. Deze hebben mij gebeld (gesprek van meer dan een uur)(hun bellen kost te veel) en hebben ze mijn computer overgenomen om de code op mijn computer te zetten wat niet gelukt is. Ik moest een nieuwe vouchercode aanvragen. Krijg ik een berichtje dat mijn code juist is volgens de ing. Weer geprobeerd maar nee hoor krijg weer te zien dat mijn code onjuist is. Een welles nietes spelletje dus. Mijns inziens gewoon de rentepunten afschaffen en een hogere rente geven.

door marie korving op 28 Dec 2011, 00:02

ook ik heb al diverse malen uit de rentepuntelwinkel besteld en alles geleverd gekregen.
Als eerst Mc Afee programma voor beveiliging, dit was echt goedkoper alleen helaas het werkte perfect totdat het beruchte probleem optrad en onze computers crashte over en uit niets meer van mc afee gehoord en computers niet meer te reparen.Even ter verduideliking dat het prob leem van het installeren bij mc afee ligt en niet bij de bank.
Daarna op de rentepuntenafdeling kookpannen van jamie oliver besteld en ja perfect van kwaliteit en prijs was zeker goedkoper dus goed kijken en zoeken op het internet voor je besluit of je het misschien ook elders kan krijgen tegen een zelfde of goedkopere prijs.
En wat betreft de winkel, ook ik zou liever vandaag de dag zien dat ik een hogere rente zou krijgen in plaats van de punten, maar dan pak je de boel op en ga naar een andere bank.

door J Koot op 05 Jan 2012, 11:36

ome Willem schreef:
Stoffel schreef:Wat een geklaag over de Rentepunten. Als je het product ergens anders kunt vinden voor een betere prijs: vooral doen. Je bent niet verplicht om de rentepunten te gebruiken.

Mijn ervaring is dat ik veel producten die voor mij interessant zijn elders niet goedkoper kan vinden. Pas nog een TV aangeschaft voor 50% van de adviesprijs. En nee de ING stelt deze adviesprijs niet vast, dat doet de leverancier. In mijn geval leverde het een voordeel op van minimaal 225 euro ten opzichte van de goedkoopste internet winkel (en die zijn ook niet allemaal te vetrouwen). De TV wordt keurig door PostNL afgeleverd.

Hulde aan de Rentepunten winkel!!

(een ander geluid op deze klaagsite mag ook wel eens)

Nou mr. ING, geef eens een concreet voorbeeld dan, dan we kunnen controleren! Ik geloof er geen fluit van.

37PFL7676H met rentepunten 599,50. Kieskeurig heeft als laagste prijs 770 euro. Had je zelf ook vrij simpel ff kunnen checken.

door me op 24 Feb 2012, 15:23

Kom dacht ik, laat ik maar eens wat bestellen bij ING met mn rentepunten. Een keer eerder een strijkijzer besteld, was inderdaad goedkoper dan in de winkel en alles verliep prima.
Nu een grote afvalbak, bijna de helft van de prijs.
Geld werd gelijk afgeschreven. De bak bleek kapot,bodem gescheurd. ik bellen.
Ja, hoor hij kon teruggestuurd worden. Maar ja, bak in verpakking paste niet in mijn autootje. En het kleine postkantoortje bij mij in de buurt accepteert geen grote pakketten, hebben ze geen plek voor.
Weer gebeld: ik moet hem binnen 7 dagen ZELF op het postkantoor zien te krijgen, andere oplossing is er niet! En anders ben ik dus mijn geld kwijt.
Moet ik dan een busje huren vroeg ik ? maar daar kreeg ik geen antwoord op.
als ik iets groots bestel bij andere firma's en er klopt iets niet wordt het toch ook gewoon zonder kosten opgehaald. Vraag ik om een kapotte afvalbak?
Na weer een keer bellen beloofde ze me terug te bellen, er was niemand van de verzendafdeling.
Slechte service hoor, nu maar wachten op een telefoontje. De 7 dagen zijn inmiddels verstreken. Geld kwijt en in de gang staat een grote doos met een kapotte bak. laatste keer dus dat ik iets bestel met rentepunten.

door linda25 op 25 Feb 2012, 18:27

Bespottelijk systeem deze rentepunten,kinderlijk en echt bekrompen Nederlands.Nergens ter wereld geevenaard.Vlug stoppen met die flauwekul.ING luister naar je klanten.

door Janina op 27 Feb 2012, 15:46