3 reacties
Een WOZ krediet is te vergelijken met een doorlopend krediet. Voorwaarde is wel dat je een koophuis hebt. De WOZ waarde van jouw huis afgezet tegen jouw hypotheek en het gewenste leenbedrag vormen een extra zekerheid voor aanbieders waardoor je soms een lagere rente krijgt.
Deze leningvorm wordt gekozen voor een verbouwing aan de woning of wanneer er voor langere tijd extra bestedingsruimte nodig is. Van tevoren is de exacte geldbehoefte niet bekend. Een kredietlimiet wordt afgesproken op basis van jouw inkomen en andere financiële verplichtingen. Tot de overeengekomen limiet is het vrij om bedragen op te nemen en af te lossen. Rente betaal je u alleen over het openstaande saldo. De hoogte van de rente is bij de meeste aanbieders afhankelijk van de kredietlimiet en kan tussentijds wijzigen.
De aflossing per maand is, ongeacht het opgenomen bedrag, meestal een vast percentage (2 %) van de kredietlimiet. Omdat de hoogte van de lening niet van te voren vast staat, kan de duur van de aflossing variëren. Ook kun je (na een aflossing, of als de limiet nog niet bereikt is) opnieuw geld opnemen met de kans dat er een restschuld overblijft. Daarom is het minder verstandig om een WOZ krediet af te sluiten voor het kopen van zaken met een beperkte levensduur, zoals een auto. Een persoonlijke lening is dan een meer geschikte financieringsvorm.
Bij welke aanbieders is het mogelijk dit krediet af te sluiten?
Als ik zoek via Independer>Leningvergelijk krijg ik alleen persoonlijke lening of doorlopend krediet als optie.
Terwijl er op http://weblog.independer.nl/faq/woz-krediet/ wel over wordt gesproken.
Er wordt hier geen rekening gehouden met woningwaarde <> hypotheek en een mogelijk rentevoordeel.
Flatline____ schreef:Bij welke aanbieders is het mogelijk dit krediet af te sluiten?
Als ik zoek via Independer>Leningvergelijk krijg ik alleen persoonlijke lening of doorlopend krediet als optie.
Terwijl er op http://weblog.independer.nl/faq/woz-krediet/ wel over wordt gesproken.
Er wordt hier geen rekening gehouden met woningwaarde <> hypotheek en een mogelijk rentevoordeel.
Beste Flatline,
Het klopt dat je niet meer afzonderlijk op WOZ krediet kunt zoeken op Independer.nl. Wij hebben de WOZ kredieten opgenomen onder Doorlopend krediet, wat een WOZ krediet feitelijk ook is. het enige verschil is dat je verplicht bent een koopwoning te hebben met overwaarde.
Kies dus in de vergelijking voor Doorlopend krediet en je vindt ook de WOZ kredieten.
Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op via 035-626 55 89. We helpen je graag verder.