Wat gebeurt er met mijn lening als een bank failliet gaat

35 reacties

Ik heb een lening bij de DSB. Stel dat deze failliet gaat, wat voor gevolgen heeft dat voor mijn lening?

door Doneltaco op 12 Okt 2009, 11:53

Op dit moment is dit nog onbekend, er is nog niet gesproken over een oplossing hiervoor.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Mayke Melgers op 12 Okt 2009, 12:19

Contract blijft contract, in principe blijft je contract geldig en blijft de aflossing gewoon in zijn huidige vorm doorgaan

door Patrick op 12 Okt 2009, 18:05

Oke ,maar als ik volgende week mijn aflossing betaal ,komt het dan wel bij de bank ,of kan ik beter even wachten

door RBeek op 13 Okt 2009, 08:41

Ja ik zou ook wel willen wat er nu gebeurt ,moeten we wachten met betalen ,of gewoon storten ,maar waar blijft het geld dan.

door miep op 13 Okt 2009, 11:40

Ik heb ook een lening bij DSB lopen.
Ik hoorde het nieuws op mijn werk vandaag.. Ben meteen gaan googlen.
En ik wat ik overal lees is: Machtigingen en automatische incasso's stopzetten totdat je een officiele brief van DSB ontvangt over hoe en wat..

door Eldert op 14 Okt 2009, 17:17

In principe wordt het geld gebruikt om schuldeisers van de bank te voorzien als de bank failliet gaat. ik zou gewoon de afbetaling even stoppen. je kan altijd nog weer gaan betalen.

door Gast op 14 Okt 2009, 19:09

Ik denk dat de mensen die zeggen betalingen stop te zetten, Dirk zelf is :D
Ergens in de meeste contracten staat dat bij een achterstand - vaak 2 maanden - de gehele lening ineens opeisbaar is. Wat er dus op neerkomt dat ze het geld komen halen, en heb je t niet, je TV of je auto.
Pas dus op met het stopzetten van je maandelijkse aflossing+rente.

dit zou dus ten gunste zijn voor Dirkie want dan kan hij meteen zijn eisers afbetalen.

De gr uit brabant @#$ !

Gr TT

door Timtre op 16 Okt 2009, 13:02

Nou Timtre, gelukkig gaat het allemaal niet zo snel dat ze na twee maanden gelijk komen plukken hoor!! Hahaha, dat zou mooie toestanden opleveren ja!

Wij zetten onze betalingen aan DSB ook even stop, wel sparen we het bedrag op, zodat zodra er een oplossing komt, we alsnog kunnen betalen.
Het lijkt me logisch dat er voor zo een bijzondere situatie ook wel een anders-dan-normale oplossing komt toch?

door lina op 17 Okt 2009, 12:09

Ook wij zitten met deze vraag. Wij willen gewoon betalen, dit ging altijd via een automatische incasso direct aan de DSB, maar waar moet de maandelijkse aflossing nu naar toe? deze maand is er niets afgehaald. Het kan toch niet zo zijn dat ik door deze situatie een betalingsachterstand ga krijgen? Ik wil betalen, maar kan het nergens kwijt!!!! omgekeerde wereld, ben ik straks de pineut!

door flplmv op 19 Okt 2009, 07:10