3 reacties
Beste Janneke
Aangezien het vrijkomende kapitaal een lijfrente betreft kun je dit bedrag niet storten op je eigen spaarrekening. Je kunt je lijfrente die binnenkort vrijkomt wel op een geblokkeerde bankspaarrekening storten. Dit wordt een bancaire lijfrente genoemd. Vanuit de geblokkeerde bankspaarrekening krijg je dan periodiek (maandelijks of jaarlijks) een uitkering.
Helaas kun je niet via Independer.nl een bancaire lijfrente afsluiten. Je zou via google kunnen zoeken naar een vergelijkingssite waar je dit product wel kunt vergelijken .
Met vriendelijke groet,
Independer.nl Expert Levensverzekeringen
Edwin Kroon
Tussen nu en 2018 komen voor mij een aantal lijfrentes vrij die ik gemiddeld 15 geleden heb afgesloten. Het gaat om niet al te grote bedragen en hadden indertijd meer tot doel om bij de aangifte van dát jaar een aftrekpost te creëren. Ik wil deze bedragen over laten gaan naar het z.g. banksparen en op het moment dat de laatste lijfrente vrijkomt, tot uitkering in termijnen laten komen. Heeft u tips hiervoor? En welke bank/ verzekeringsmaatschappij komt hiervoor het voordeligst uit de strijd?
Met bijvoorbaat dank voor uw antwoord.