vrije zorgkeuze : zekur(unive) / czdirect

3 reacties

als ik beide verzekeringen vergelijk m.b.t. dit punt dan vind ik onder:
percentage aanbieders die volledig worden vergoed (ziekenhuizen in je regio):
cz direct : 89 %
zekur (unive) 4 %
P.S. mijn regio is limburg.

Als ik vervolgens op de site van zekur zoek naar gecontracteerde ziekenhuizen dan vind ik alle ziekenhuizen die ik ken in mijn regio in het overzicht terug.
Ik begrijp dus niet waar het verschil tussen die 89% en de 4 % zit.
(ik had verwacht dat slechts een beperkt deel van de zieknhuizen in limburg door unive gecontracteerd zouden zijn).
Kan iemand mij dit uitleggen?
bvbd.
jos

door jos wauben op 03 Dec 2011, 16:47

jos wauben schreef:als ik beide verzekeringen vergelijk m.b.t. dit punt dan vind ik onder:
percentage aanbieders die volledig worden vergoed (ziekenhuizen in je regio):
cz direct : 89 %
zekur (unive) 4 %
P.S. mijn regio is limburg.

Als ik vervolgens op de site van zekur zoek naar gecontracteerde ziekenhuizen dan vind ik alle ziekenhuizen die ik ken in mijn regio in het overzicht terug.
Ik begrijp dus niet waar het verschil tussen die 89% en de 4 % zit.
(ik had verwacht dat slechts een beperkt deel van de zieknhuizen in limburg door unive gecontracteerd zouden zijn).
Kan iemand mij dit uitleggen?
bvbd.
jos

Beste Jos,
Unive Zekur heeft op dit moment 15 ziekenhuizen gecontracteerd in het land. Dat zijn er ten opzichte van andere vezekeraars niet heel veel, vandaar het lage percentage. Gelukkig is dat in uw regio geen nadeel.

Zorgverzekering vergelijken? Op Independer.nl vind je snel de zorgverzekering die het beste bij je past.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 06 Dec 2011, 10:26

ik heb nogmaals gekeken naar het aantal gecontracteerde ziekenhuizen in mijn regio: dit is er slechts 1.-alleen Maastricht-
(ik had laatst gekeken bij Unive-zekur maar dat is dus niet hetzelfde als unive (unive heeft wel een veel grote aantal gecontracteerde ziekenhuizen, dus zekur valt inderdaad zwaar tegen # wordt dus (waarschijnlijk) niet mijn keuze !

door jos wauben op 07 Dec 2011, 21:39