Vraagje over reisverzekeringen

3 reacties

Hallo,

Ik heb mij de laatste tijd zitten oriënteren op reisverzekeringen en nou vraag ik me af op moment dat er iets gebeurd op vakantie, bijvoorbeeld in mijn hotelkamer wordt wat gestolen? ( Enige die binnen kunnen komen in zo'n kamer zijn hotel personeel en de gast )

Vergoed de reisverzekering dan? Want je krijgt niet alles in de kluis, bijvoorbeeld mijn laptop past niet in zo'n kluis in de hotel kamer. Ik weet een reisverzekering dekt het, maar tegelijk zeggen ze dat je alles moet doen om het te voorkomen, naar mijn mening heb ik dat gedaan wanneer mijn hotelkamer dicht is.

Verder heb ik dus een basisverzekering en wordt zorg buiten Europa niet gedekt en kan ik dat denken met de geneeskundige module bij een reisverzekering, houdt dat in als ik naar doktor ga omdat ik bijvoorbeeld last heb van diarree dat de reisverzekering dat vergoed?

En als de dokter een medicijn voorschrijft dat dan ook de reisverzekering vergoed? Eigenlijk is ook wel de vraag als er echt iets gebeurd kan ik dan gewoon claimen en niet dat de verzekering het me extra moeilijk maakt.

door Dexter op 17 Nov 2010, 22:46

Dat zijn heel veel vragen omtrent een reisverzekering en die kunnen alleen de reisverzekerars beantwoorden. Je moet echt de voorwaarden en de dekking van de reisverzekeraars gaan vergelijken. Misschien kan je ook veel informatie halen uit reisverzekeringblog.nl.

door lisette1980 op 22 Nov 2010, 12:56

@ Dexter

Voor wat betreft bagage geldt dat je al het mogelijke moet doen om te voorkomen dat deze gestolen wordt uit de hotelkamer. Mocht er toch sprake zijn van diefstal uit de hotelkamer, dan is het belangrijk dat hiervan altijd aangifte wordt gedaan bij de politie en hoteldirectie.

Als je bij je reisverzekering de rubriek medische kosten meeverzekerd, dan worden de medische kosten vergoed die niet door de basisverzekering vergoed worden. Het gaat dan om noodzakelijke medische hulp. Als een arts medicijnen voorschrijft dan wordt dit dus vergoed door je reisverzekering.

Wel adviseer ik je altijd goed de voorwaarden van je reisverzekering na te lezen voordat je op reis gaat. De voorwaarden kunnen namelijk per verzekeraar verschillen.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Femke Boers op 01 Dec 2010, 14:57