2 reacties
ik heb een vraag over het uit te keren bedrag. of het een vast bedrag is of niet. dit in verband met de uitkomst van de woekerpolis check.
bij overlijden van de verzekerde voor 1-6-2021 100.000,00,of de waarde van de verzekering vermeerderd met 10,00%,indien deze hoger is. bij overlijden op of na 1-6-2021 en voor 1-5-2036 100.000,00,of de waarde van de verzekering,indien deze hoger is.
de hypotheek loopt tot 2036 en de volledige premie word belegt.
ik kom er niet uit of het een vast bedrag is of niet.
ik hoop dat me iemand hier kan helpen,zodat ik goed beslagen ten ijs kan komen.
Beste Karo,
Gezien de tekst over de overlijdensdekking kan er opgemaakt worden, dat er hier sprake is van een zogenaamde kapitaalverzekering. Deze verzekering bestaat uit 2 elementen: een overlijdensdekking (waar je tekst over gaat) een een spaarelement. Het spaarelement zal niet een vast eindkapitaal kennen, maar zal afhankelijk zijn van rendementen. Zeer waarschijnlijk zal dat ook op de polis vermeld staan. Het overlijdensgedeelte kent een minimale uitkering van 100.000,-. Is er meer (gespaarde) waarde in de polis, dan wordt er meer dan die 100.000,- uitgekeerd.
Heb je nog vragen, dan kan je altijd (tijdens kantooruren) contact opnemen met 1 van onze adviseurs. Wij zijn te bereiken op 035-6265780 en zijn je graag van dienst.
Met vriendelijke groet,
Rob van Lingen
Independer.nl Adviseur Levensverzekeringen