vooruitbetaalde premie terug bij opheffen verpanding

2 reacties

Bij het afsluiten van een voormalige hypotheek hebben wij een daaraan verpande ovr afgesloten en in een keer over de gehele looptijd betaald. Omdat ook reeds jaren geleden de verpanding is beeindigd door het overzetten van de oude hypotheek naar een nieuwe, verzoeken wij sinds jaar en dag om terugbetaling van de teveel betaalde premie. De verzekeraar (Legal en General) weigert echter terug te betalen en gebruiken daarvoor wisselende argumenten: van wij kunnen niet terug betalen omdat er geen waarde in de polis zit tot de meest recente: wij kunnen de premie niet terugbetalen omdat u bij de betaling een premiekorting is toegekend (want het was een koopsombetaling. En... door het voldoen van een koopsom is de totaalsom van de premie lager dan bij een periodieke betaling.
Ik ken de techniek niet maar betaalde premie is premie. Hieraan zit een werkelijke waarde gebonden. Ik kom hiermee niet verder. Kan iemand mij advies geven of tenminste uitleg, want Legal en General loopt geen stap harder dan nodig, waardoor ik mogelijk NET de verkeerde vraag stel. Help

door Matthijs op 31 Jan 2012, 14:43

Beste Matthijs,

Vervelend dat je steeds andere antwoorden krijgt. Ik heb ook nog even navraag gedaan bij Legal & General. De reden is inderdaad dat er premiekorting is gegeven. Helaas is het dus echt niet mogelijk een gedeelte van de koopsom terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Sharony Hosman
Independer.nl

Gebruikers-avatar
Moderator

door Sharony Hosman op 01 Feb 2012, 10:49