Independer Forum

Betalingsmoraal van Turien en Co

Reacties
16
  1. EvertB
    EvertB

Hopeloos geval, deze verzekeraar niet in overweging nemen. Goedkoop is duurkoop!

2. Turien & Co. Assuradeuren
    Turien & Co. Assuradeuren
    Wij willen graag reageren op bovenstaande berichten die op het forum zijn geplaatst over het in rekening brengen van het eigen risico over de afgelopen jaren.

In de Zorgverzekeringswet is geen termijn bepaald waarbinnen een door ons voorgeschoten eigen risico bedrag teruggevorderd moet worden bij u als verzekerde. Doordat dit niet in de Zorgverzekeringswet is vastgelegd, geldt de algemene verjaringstermijn van 5 jaar. Turien & Co. heeft deze beperkt tot 3 jaar, waardoor u van ons alleen terugvorderingen kunt ontvangen die tot 3 jaar teruggaan in plaats van 5 jaar.

Wij doen alles met de grootst mogelijke zorg. Het kan echter zijn dat u het niet met de terugvordering eens bent. In dit geval kunt u bezwaar maken tegen uw terugvordering. Wij verzoeken u uw bezwaar schriftelijk aan ons kenbaar te maken per e-mail naar: klachten@turien.nl of per post te sturen naar: Turien & Co. Assuradeuren, t.a.v. Klachtenbureau, Antwoordnummer 618, 1800 VB Alkmaar. U hoeft geen postzegel te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
    Turien & Co. Assuradeuren
  3. Johannes
    Johannes
    Wij hebben op een andere manier problemen met Turien&Co. Ik werd aangereden door een klant van Turien die met 60 km p.u. door het rode licht reed. Ik heb nog steeds last van mijn nek. De vertegenwoordiger van Turien verzint iedere keer een andere smoes om maar niet te betalen. De laatste variant is dat ik het jaar daarvoor ook een ongeluk heb gehad, hetgeen gewoon gelogen is. Ik heb nog steeds problemen met mijn gezondheid sinds hun cliënt door dat rode licht reed, voor die tijd was er niets met mij aan de hand. U begrijpt het al: Turien en consorte weigeren gewoon te betalen. Maar ja, wat verwacht je ook van dit soort: ze hebben zelfs een coma patiënt voor de rechter gedaagd!
  4. Gedupeerde
    Gedupeerde
    Ook wij hebben sinds september 2011 (nu is het januari 2013) al een slepende kwestie over nota's van 2008/2009/2010. Ik heb meerdere malen om een specifcatie gevraagd, ook omdat we daar al 2 jaar niet meer verzekerd zijn. Nu schetst mijn verbazing dat ik een incassobureau nota krijg, i.pv. een specificatie. Ik ga niet zomaar iets betalen, waar ik nooit geen rekeningen, aanmaningen of iets anders over te horen heb gekregen.
    Maar ik ga het hier niet bij laten zitten.
  5. koper
    koper
    En jawel de administratie van turien is nog steeds een grote klere zooi. Ook ik weer een rekening voor 2011 of ik die nog ff wilde betalen.

Jaja het is al 2013, de vraag of het reeël is wat ze doen, niemand rekent er meer op dat als je al een jaar bij een goede verzekeraar bent verzekerd de oude met nog een openstaande rekening aan komt waaien, dat boeit ze niet, klanten lopen in bosjes weg, zo ik ook 2012 mooi over gestapt op een betrouwbaardere maatschapppij. Ze weten zelf niet eens meer waarvoor ze je een decalratie sturen kunnen ze niet meer terug vinden. En dan komt het geloofwaardig over dat je nog een bedrag zou moeten betalen, geloof dat ik dit toch eens hoger op uit ga zoeken, gelijke momminken gelijke kappen, ik mag tot een kalenderjaar na dato declaren en de tegenpartij is vogelvrij, ik hoef geen reactie met dat jullie vijf jaren mogen terug vragen en dat jullie dat tot drie hebben terug gebracht, zorg gewoon dat je je zaakjes op orde hebt en belast daar geen andere mensen mee. Lekker geloofwaardig komen jullie over, en dat jaar na jaar. Nooit meer turien of aanverwante partij betaal liever meer en dat ik weet waar ik aan toe ben. Snap niet dat ze de klachten niet serieus nemen. Hoe maak je de zorgverzekering kapot,jullie zijn een stel bevuilers voor het zorgverzekeringstelsel. Het vertrouwen in de zorgverzekering gaat steeds verder kapot. Succes in jullie bende, misschien eens andere hoge pieten aan nemen die wel weten hoe je klanten hoort te behandelen.

Vraag me af wat de tweede kamer van dit wanbeleid vind, tenslotte zullen hun ook wel een vinger in de pap hebben.
  6. Turisico
    Turisico
    Werkelijk een erbarmelijk slechte verzekering, naheffingen zijn eerder regel dan uitzondering. Klantenservice reageert nergens op, mails worden niet beantwoord. Aan de telefoon ontzettend onbeschofte behandeling, op het bedreigende af. Wanneer je vraagt om nadere onderbouwing van de specificatie, krijg je nul op rekest.

Wanneer je geen problemen of dreigementen wil ervaren, mijdt dan Turien en Co.
Independer haalt het beste in verzekeraars naar boven