3 reacties
Heeft iemand misschien ervaring met de navolgende constructie en er eventueel een oplossing voor:
De inschrijving van mijn hypotheek was hoger dan het opgenomen bedrag, dit om notariskosten e.d. te besparen bij het opnemen van een vervolghypotheek(je).
Deze vervolgopname is inmiddels gebeurd, maar werd alleen goedgekeurd
indien ik mijn (woeker)beurs-spaarplanpolis zou verbinden c.q.verpanden aan deze vervolghypotheek.
Er was toen nog geen sprake van woekerpolissen, dus zag ik het gevaar niet..
Nu is het uiteraard nog moeilijker om van deze polis af te komen.
Welke weg te bewandelen??
Alle reactie's welkom
Diederik
Dat is best een lastige vraag. Een bank heeft regels voor het gedeelte van de hypotheek dat verplicht afgelost moet worden. Meestal is dat alles boven de 100% of 75% van de executiewaarde. De verpande polis is in feite de aflossing (ineens opeinddatum). Je zult dus met de bank moeten overleggen of aflossing nog nodig is en zo ja, op welke andere manier dat kan. Banksparen is wellicht een verstandig alternatief. Kijk op watermanadvies.nl als je rechtstreeks vragen wil stellen. Wij helpen graag.
Dank je Eric voor je reactie.
Ik had de hoop na enkele weken al opgegeven dat er iemand zou reageren, zodoende dit extreem late antwoord.
Ik zit een behoorlijk stuk boven de executiewaarde qua hypotheek, dus een oplossing is momenteel niet in zicht.
De zekerheidstelling die mijn bank nu heeft, zullen ze niet snel los willen laten,zeker gezien de tijd waar we nu inzitten.
Banksparen is voor mij geen optie meer, daar ik vlak voor mijn pensioen zit.
Zodoende denk ik dat er niet veel anders opzit dan de rit uit te zitten en hopen dat de economische malaise weer snel achter de rug zal zijn.