Vergoeding beugel Menzis

1 reactie

Ik heb een collectieve verzekering afgesloten bij Menzis via de FNV.
Ook mijn studerende dochter valt daaronder.
Mijn dochter is boven de 22 en wilde alsnog aan een beugel.
Daarvoor moest zij een hogere tandartsverzekering afsluiten om voor een vergoeding in aanmerking te komen + een wachttijd van één jaar.
In 2009 begonnen met de beugel. In de polisvoorwaarden 2009 staat daarvoor een vergoeding van € 1500,- voor de gehele duur van de verzekering.
In 2010 wordt de maximale vergoeding € 1000,-.
Ik heb gebeld met Menzis met de vraag hoe het zit als je al in 2009 bent begonnen (dus € 1500,- vergoeding). Het antwoord was: als u de € 1500,- al bereikt hebt heeft u geluk, heeft u die nog niet bereikt dan krijgt u niet meer dan € 1000,-. Ik ben het daar niet mee eens. Wij zijn de behandeling begonnen op de polisvoorwaarden van 2009 met een vergoeding van € 1500,- en hebben dit bedrag nog niet bereikt. Nu zou mij dus € 500,- door de neus geboord worden en word ik voor het voldongen feit gesteld om toch de behandeling door te zetten want je kunt ook niet halverwege stoppen.
Mijn vraag is of het juridisch wel kan wat Menzis doet, of kan ik alsnog eisen dat het volledige bedrag van € 1500,- wordt betaald zoals dat in de polisvoorwaarden van 2009 staat. Vooral ook omdat er staat voor de gehele duur van de verzekering.
Ook las ik in de krant van 13 november 2009 dat de premies van de tandartsverzekeringen flink omhoog gaan en dat Menzis daarin aan de top staat.

door fnv op 13 Nov 2009, 11:00