1 reactie
Geachte heer/mevrouw,
Al vele jaren ben ik lid van de zorgverzekering VGZ. Sinds mijn ongeveer mijn 10e is er een ernstige vorm van tanderosie ontdekt in mijn gebid.
Na vele behandelingen is het niet weg te krijgen en is de situatie alleen maar verergerd. Het is nu zo erg, dat de tandarts heeft gemeld dat over een aantal jaar tanden zullen afbreken.
Om dit te voorkomen willen we beginnnen met het zetten van kronen. Voordat we gaan beginnen hebben we de verzekering gevraagd of ze dit gaan vergoeden.
Nadat we meerdere foto's en afdrukken van mijn gebid moesten sturen, heb ik te horen gekregen dat de situatie niet erg genoeg is om het te vergoeden.
In hun algemene voorwaarden staan de situaties wanneer ze wel vegoeden. Daar staat mijn situatie ook tussen.
Ik heb ze hierover gebeld, maar zij zijn van mening dat het echt niet ernstig genoeg is, terwijl professionele tandartsen (meerdere zelf!) van mening zijn dat dit wel ernstig genoeg is.
Hoe kan een verzekering, die minder verstand hebben van tanden, het recht hebben om een situatie te beoordelen?
Dit vind ik een zeer slechte zaak van VGZ zorgverzekeringen. Ik vroeg me af of er nog meer mensen met gelijke klachten zijn.
Vriendelijke groet