Van +2 naar -3 schadevrije jaren

2 reacties

Beste lezer,

Onlangs ben ik teruggezet van +2 schadevrije jaren (met 56% no-claim) naar -3. Hierdoor is mijn premie met 90 euro per maand (!) omhoog gegaan voor een auto die nagenoeg € 600,00 waard is. Dit komt doordat mijn broer achterop een auto is gereden met een auto die op mijn naam stond. Dit is het enige ongeluk wat in 2 jaar tijd op mijn naam is gebeurd. Is het dan realistisch dat ik dan van +2 naar -3 ga? De schade was +/- € 1.300,00. Indien ik deze thans contant terugbetaal, wil de verzekeringsmaatschappij het één en ander terugdraaien.

Zijn hier andere oplossing voor en is het uberhaupt wel realistisch?

Groet,

door D.G.O. Jacobs op 04 Dec 2011, 14:56

D.G.O. Jacobs schreef:Beste lezer,

Onlangs ben ik teruggezet van +2 schadevrije jaren (met 56% no-claim) naar -3. Hierdoor is mijn premie met 90 euro per maand (!) omhoog gegaan voor een auto die nagenoeg € 600,00 waard is. Dit komt doordat mijn broer achterop een auto is gereden met een auto die op mijn naam stond. Dit is het enige ongeluk wat in 2 jaar tijd op mijn naam is gebeurd. Is het dan realistisch dat ik dan van +2 naar -3 ga? De schade was +/- € 1.300,00. Indien ik deze thans contant terugbetaal, wil de verzekeringsmaatschappij het één en ander terugdraaien.

Zijn hier andere oplossing voor en is het uberhaupt wel realistisch?

Groet,

Beste heer of mevrouw Jacobs,

Dit is een vervelende situatie. Soms is het inderdaad voordeliger om de schade voor eigen rekening te nemen dan het verlies aan korting. Het is dan ook goed om deze afweging te maken. Per schade valt u gemiddeld 4 tot 6 tredes terug. Vrijwel alle verzekeraars werken op deze manier en valt u helaas een aantal jaren terug in uw schadevrije jaren.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 05 Dec 2011, 15:54