3 reacties
Heeft u een vraag over de zorgverzekering van FBTO? Of misschien wilt u uw ervaringen delen met andere mensen?
Schrijf uw bericht op ons forum over de zorgverzekering van FBTO.
hallo,
ik wordt 31-03 18 jaar en moet dus een zorgverzekering afsluiten, maar ik heb wel een vraag.
ik ben over het algemeen nooit erg ziek, maar ik heb wel een klein tandprobleem/ oude blessure, dus ik vroeg mij af of ik bij een normale basisverzekering bij FBTO gewoon mijn eigen tandarts en huisarts mag houden.
en hoe zit het eigenlijk met die vrijwillige eigen risico, is dat handig in mijn positie?
ik hoop snel van u te horen.
met vriendelijke groet S.v/d veer
Beste S. v.d. Veer,
Je kan bij elke verzekeraar zelf kiezen naar welke huisarts je gaat. FBTO heeft ook geen contracten met tandartsen, je bent dus ook vrij om bij jouw eigen tandarts te blijven.
Je kunt het verplicht eigen risico van 220 euro verhogen in stappen van 100, 200, 300, 400 en 500 euro. Het maximale eigen risico is 720 euro. Maak je zorgkosten dan zal dit eerst worden verrekend met je verplicht eigen risico, pas daarna ga je vrijwillig eigen risico betalen. Door het eigen risico te verhogen kun je meer korting op de basisverzekering krijgen.
Kosten die uit de aanvullende verzekering vergoed worden vallen niet onder het eigen risico. Wanneer je naar het ziekenhuis moet of medicijnen nodig hebt betaal je dit dus tot jouw eigen risico zelf.
Als je verder nog vragen hebt kan je ons altijd bellen op 035-6265544.