Uitstappen of uitzitten

3 reacties

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een "spaar" beleggingsrekening lopen bij de ABN Amro. Deze heb ik afgesloten op 1 september 2002 en heeft een looptijd van 10 jaar. Mijn inleg is momenteel €20.159,35 waarvan de bank €18.748,32 heeft belegt, momenteel is de waarde €16.403,88.

De verwachtingen er in 2002 door de bank zijn voorgeschoteld voor de einddatum zijn:
- voorbeeld rendement 8% rendement
- voorbeeld kapitaal op einddatum €44.204,-

- Betaalde premies €34.391,-
- Pessimistisch rendement €30.794,81
- Bruto rendement 4% €34.451,01
- Basis van historie €56.867,35

Zoals jullie hierboven kunnen zien zal het uitgekeerde bedrag over 18 maanden onmogelijk in de buurt komen van zelfs het pessimistische bedrag dat door de bank is voorgesteld. Ik heb mij hier bij neergelegd en mijn maandelijkse inleg zo'n 2 jaar geleden al verlaagd tot het minimum.

De vraag die ik dan heb is dan ook uitstappen of uitzitten. Momenteel kan ik namelijk uitstappen zonder boete maar wel met kosten van 0,5% van het bedrag dat er op de rekening staat, dus zo'n €80,-.

Dit is erg verleidelijk want ik verwacht geen spectaculair economisch herstel in de komende 18 maanden. Maar wat nog wel zou kunnen is een compensatie regeling of iets dergelijks die ik dan zou kunnen missen. Is er iemand die mij daar advies op kan geven?

Dus, moet ik uitstappen en eieren voor mijn geld kiezen of nog even wachten op een mogelijke financiele meevaller?

Evengoed bedankt

Ernst de Groot

door Ernst de Groot op 23 Mrt 2011, 10:18

Gewoon afkopen.
De hoge kosten gaan toch door en bij een andere aanbieder ben je goedkoper en beter uit.

door Henk op 04 Mei 2011, 16:19

op dit moment ga ik mijn woekerpolis van Delta LLoyd op de bus doen. Ze zijn gedwongen mijn 2000 gulden die ze volledig hebben opgemaakt aan 'kosten' enigszins te vergoeden met een paar honderd euro.
Je raad het al, dat storten ze in mijn polis en daarmee is dat over een paar jaar ook volledig terug in de zakken van Delta LLoyd (lees: criminelen)
Er zit niks anders op dan hier en daar mijn ongenoegen te spuien op Internet en de paar honderd euro direct uit te laten betalen. Gaat wel belasting overheen maar dan heb ik tenminste nog iets en Delta LLoyd krijgt geen stuiver meer van me.

Ik kan Delta LLoyd iedereen sterk afraden !!!

Gun deze oplichters geen cent meer !

Ronald

door Ronald op 01 Feb 2012, 16:54