Uitkomst independer

17 reacties

Waarom staan niet alle zorgverzekeraars in het lijstje als ik de vergelijking doe? Of ben ik de enige met dit probleem??

door san op 22 Nov 2010, 12:08

Ja! Ik heb het een paar keer gedaan, met andere gegevens en de uitkomst is steeds hetzelfde.... hoe independent is independer eigenlijk?

door coby op 22 Nov 2010, 12:16

Net de independer vergelijking zorgverzekering geraadpleegd. Bij de verzekering waar ik al 40 jaar verzekerd ben krijg ik een aanbod wat 10 euro hoger ligt dan dat ik dezelfde verzekering via independer afsluit.
Het is overal hetzelfde liedje of je nu jaren lang klant bent bij een bank, bij telefoniebedrijf, bij electriciteitsbedrijf, bij ziekenfonds of bij welke andere grote broer ook. Dan moet je zelf reageren op eventuele aanbiedingen, zo niet dan ben je bedankt voor je trouwe klandizie. Extra kortingen etc. gelden alleen voor nieuwe leden.

door kees op 24 Nov 2010, 14:13

@ san en coby: Vervelend dat u minder verzekeraars vindt en daardoor twijfelt aan onze onafhankelijkheid. Veel consumenten vonden onze site ingewikkeld. Het afgelopen jaar hebben we onze website en de vergelijking bij zorgverzekeringen sterk vereenvoudigd. De top 3 die u in eerste instantie ziet is nog steeds gebaseerd op alle aanbiedingen van alle zorgverzekeraars. Ook verzekeraars waar we geen samenwerking mee hebben staan in de vergelijking, ook op de eerste plaats als ze het best zijn. Uiteraard willen we ook bezoekers alles willen weten blijven bedienen. En dus is het nog steeds mogelijk meer details te vergelijken of alle aanbieders op een rij te zien als u dat wilt. Dan zult u ook zien dat wij in veel gevallen betere aanbiedingen hebben dan de verzekeringssite. Komt u er niet uit? Dan kunt u ons altijd even bellen op 035 626 55 44. We helpen u graag verder.Onze onafhankelijkheid blijft dus gewaarborgd. Hierover kunt u alles lezen in het artikel over provisietransparantie (http://weblog.independer.nl/opinie/prov ... ependernl/).
We hebben inmiddels ook een korte video (http://weblog.independer.nl/faq/zorgver ... ten-video/) van 2 minuten gemaakt, waarin we laten zien hoe onze vergelijking zorgverzekeringen werkt.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Suzanne Mooij op 24 Nov 2010, 17:34

Ik kan mij aansluiten bij San en Coby: het overzicht is niet bepaald compleet. Mijn vrouw en ik (zij 50, ik 45) zijn verzekerd bij Menzis (ExtraVerzorgd1 en Tandverzorgd2) . Als ik een vergelijk vraag met extra zorg (o.a fysio' en tandartszorg) krijg ik voor Menzis aleen een optie met JongVerzorgd die alleen mogelijk is voor jongeren tussen 18 en 30 jaar en iet 40-plussers zoals wij. De optie met ExtraVerzorgd1 en TandVerzorgd 2, die zonder korting op ca. 255 uit zou moeten komen, komt in het geheel niet in uw overzicht voor! Ik heb snel even gecheckt met andere verzekeringen en ook daar zie ik dat toepasselijke opties of zelfs complete verzekeraars in uw overzicht vaak niet terug komen. Ik weet niet of u selectief bent in de opties die u toont of dat het moeilijk is om een compleet overzicht te maken maar het het geeft aan dat men niet geheel blind kan varen op uw objectieve mening.

U heeft ongetwijfeld goede aanbiedingen best aardige aanbiedingen en zult ongetwijfeld niet te klagen hebben over het aantal mensen dat toch obv uw overzicht een verzekering afsluit maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ook Independer een zeker mate van partijdigheid heeft.

door JWH op 06 Dec 2010, 12:20

bij de amesfoortse krijg ik rechtstreeks 10% korting op de basis
dus ipv 108 euro betaal ik per 1 januari 98
hoe kan het zijn dat je via independer minder % krijgt?

door xxx op 07 Dec 2010, 12:54

waarom staat de amesfoortse niet in het lijstje als ik vergelijk met andere zorgaanbieders??

door xxx op 07 Dec 2010, 13:43

amersfoortse bedoel ik natuurlijk

door xxx op 07 Dec 2010, 13:44

Amersfoortse staat er bij mij wel tussen

door k. mieval op 07 Dec 2010, 14:33

In ons overzicht van zorgverzekeraars ziet u welke verzekeraars er wel en niet in onze vergelijkingen zijn opgenomen.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Hans de Bruin op 05 Mrt 2011, 13:45