triodos bank

19 reacties

Heeft iemand ervaring(en) met de Triodosbank? En zo ja, welke?
Ik overweeg om over te stappen.

door sita op 02 Jul 2009, 11:44

Ik heb onlangs een rekening geopend bij de Triodosbank. Ik kan je dit van harte aanbevelen, de vriendelijkheid die je ontmoet is onvoorstelbaar.
Daarnaast is het natuurlijk een op en top betrouwbare bank, die niet meedoet aan die bonuscultuur.

Kortom, van harte aanbevolen!

Wim van Bokhorst

door Gast op 06 Sep 2009, 16:57

[quote="sita"]Heeft iemand ervaring(en) met de Triodosbank? En zo ja, welke?
Ik overweeg om over te stappen.[/quote]
Zakelijk gezien
is de triodos niet aan te bevelen
het is een bijzondere lakse trage bank
die logischerwijs winst heeft mogen maken.
de doelstelling wordt compleet voorbij gestreefd.

door Jantien op 16 Sep 2009, 20:03

Wij zijn onlangs overgestapt van de ING bank naar de Triodos bank. Druppel die de emmer deed overlopen was een bonus van € 600.000 die aan één van de topmanagers uitgekeerd werd. Jaren geleden hebben we al overwogen om over te stappen. Voornamelijk voor de gemoedsrust.

Ik kan niet zeggen dat de Triodos bank helemaal van deze tijd is. Je kunt geen gebruik maken van een creditcard en je kunt niet betalen met iDeal. Beide vormen zijn tegenwoordig toch vrij normaal. Aan het begin van het jaar werd beterschap beloofd, maar zo ver is het nog niet.

De creditcard hebben we bij ICS afgesloten en aan de Triodos rekening gekoppeld.

Spaargeld staat niet bij de Triodos maar op een spaarrekening ergens anders. Een hogere rente blijft toch interessant.

door Bente op 24 Okt 2009, 12:34

[quote="Gast"]Ik heb onlangs een rekening geopend bij de Triodosbank. Ik kan je dit van harte aanbevelen, de vriendelijkheid die je ontmoet is onvoorstelbaar.
Daarnaast is het natuurlijk een op en top betrouwbare bank, die niet meedoet aan die bonuscultuur.

Kortom, van harte aanbevolen!

Wim van Bokhorst[/quote]

Een aantal jaren geleden ben ik overgestapt naar de Triodos bank. Redenen: de kosten voor het aanhouden van een lopende rekening zij/waren laag (komend jaar € 15,00), groen/idiëel, geld uit een gelautomaat halen buiten Europa/EU is kosteloos.
In de loop van 2010 ondersteund Triodos ook iDeal, heeft men mij schriftelijk laten weten.

door Gast op 31 Okt 2009, 16:05

Ik heb al jaren een spaarrekening bij Triodos en erg tevreden. Overweeg er nu ook een betaalrekening te openen. Problemen met snelheid of zo, heb ik eigenlijk nooit last van gehad.

Belangrijk voordeel van Triodos vind ik sowieso dat je geld niet in allerlei verwerpelijke zaken geïnvesteerd wordt. Vergelijkbaar maar iets minder rigoureus daarin, en met een hogere (zelfs bovengemiddeld hoge) rente is trouwens ASN bank.

Bij Triodos is Spaarrente is misschien niet extreem hoog, maar blijft wel acceptabel. In elk geval niet zoals de Postbank altijd deed in de tijd dat ik er nog een rekening bij had; reclamecampagne over zulke fantastisch hoge rente, en dan zodra veel mensen die rekening hadden afgesloten, de rente verlagen tot 0,5% oid.

Samengevat ben ik er erg tevreden over.

door Anne op 16 Dec 2009, 20:49

Ik bankier ook al enige tijd bij Triodos. Ze zijn niet traag zoals eerder werd geopperd, overboekingen zijn snel over. Ideal miste ik wel, maar dat zou dit jaar ook worden geintroduceerd. Ik heb een betaalrekening en een spaarrekening, zonder enkele klacht.
Ik raad de Triodos bank aan als je een beetje maatschappelijk bewust wil bankieren.

door Wilma op 28 Jan 2010, 19:26

Mijn vorige reactie is verwijderd
triodos heeft niet mijn advies niet zakelijk en niet particulier.
de realiteit is anders als uiterlijke schijn doet beloven
het gaat genadeloos om pegels.
het heeft geen enkele verwantschap met de heer R.Steiner.
groen bedrijven die als akzo nobel worden benaderd

door carin op 08 Mrt 2010, 19:30

Ik kan iedereen Triodos Bank aanbevelen, het is de enige bank die het in deze financiële crisis alleen maar beter is gaan doen dan de de jaren voorheen. Ikzelf had al langere tijd een spaarrekening en heb nu ook een lopende rekening geopend, de rente is niet de hoogste in de markt, maar je weet wel dat er met jouw geld alleen maar geïnvesteerd wordt in duurzame bedrijven en dat er geen belachelijke bonussen worden uitgekeerd.

door peter99 op 20 Mrt 2010, 20:18

Beste Peter

ik heb een duurzaam bedrijf
de triodos maakt het echt niet uit of het duurzaam is of niet
Het is echt niet aan de orde.
Dit is een reclame stunt/desillussie voor de buitenwereld.

door carin op 22 Mrt 2010, 16:59