19 reacties
[quote="carin"]Dit is een reclame stunt[/quote]
Nee ze adverteren gewoon met waar ze voor staan. En duurzaamheid staat in die lijst al ongeveer 40 jaar bovenaan bij die bank. Dat ze daar dus mee adverteren lijkt me logisch. Dat de rest van de maatschappij nu ook eindelijk het fenomeen duurzaamheid ontdekt lijkt te hebben, betekent natuurlijk niet dat die 40 jaar dat Triodos het er al over heeft, met terugwerkende kracht ineens een reclamestunt is om er een graantje van mee te pikken..
En dat je als bank (of bedrijf in het algemeen) winst probeert te maken, dat lijkt me logisch. Dat zou u zelf ook moeten begrijpen als u een bedrijf heeft, en anders komt u er ongetwijfeld vrij snel achter waarom dat wel handig is.
Ik heb er overigens al 20 jaar een rekening en bevalt me prima. Op websites waar je met IDEAL kunt betalen, staat Triodos sinds dit weekend of zo ook in het rijtje, dus dat zou inmiddels moeten werken. De website zegt er op dit moment nog niets over, maar dat zal later deze week dan wel volgen. Laatste drempel naar een betaalrekening is wat mij betreft daarmee ook verdwenen.
Nou ben ik niet zo heel erg tevreden over de Triodos, met name over hun enorm trage afhandelingen van geld stromen.
Op je internet bankieren staat dat je een bepaald bedrag op rekening hebt staan, kom je bij de automaat of in een winkel, schijn je ineens minder te hebben dan dat je denkt.
Daarnaast is ook je saldo op internet bankieren nooit actueel als je veel geld overmaakt en ontvangt.
Spoed overboekingen op vrijdag? hou maar op.. verspild geld, zowel als je geld wilt ontvangen of verzenden. Vrijdag werken ze schijnbaar niet maandag om 0800 uur ben je de eerste.
Vervelede is dat de gerobotiseerde medewerkers alleen maar doorverwijzen naar Eqruins of zo iets. Navraag daar leert mij: Ja maar dat is de afspraak die we met Triodos hebben...
Blij dat ik niet alleen van hun afhankelijk ben.
altijd doen!! triodos uitstekend voorkomend en niet op winst uit!! ook nog eens duurzaam wat wil je meer
Joanette Boeremas
Gast schreef:Ik heb onlangs een rekening geopend bij de Triodosbank. Ik kan je dit van harte aanbevelen, de vriendelijkheid die je ontmoet is onvoorstelbaar.
Daarnaast is het natuurlijk een op en top betrouwbare bank, die niet meedoet aan die bonuscultuur.
Kortom, van harte aanbevolen!
Wim van Bokhorst
Ben nu een jaar bij Triodos en het bevalt prima! De lage kosten voor de rekening zijn niet eens doorslaggevend, maar de kosten die andere banken in rekening brengen wel! Nu ze ook Ideal hebben is het alleen maar beter geworden. Dat de afschrijvingen niet direct verwerkt worden klopt en dat daardoor je saldo niet altijd up-to-date is klopt ook, maar dan houd je daar toch rekening mee?
Deze bank is net even anders en dat past wel bij mij!
Let op: geld is niet veilig bij Triodos! Mogelijk door skimming groot bedrag verdwenen van mijn rekening in vele transacties aan de andere kant van de wereld (had de bank ook kunnen zien dat ik dat niet geweest zou kunnen zijn). Echter vergoed Triodos niet, terwijl sommige andere banken hiervoor verzekerd zijn en uitbetalen.....
Nog steeds geen geld terug ontvangen. Triodos beroept zich op de algemene voorwaarden waarin staat dat je minimaal 1x per week moet inloggen op je internetbankrekening. Zeer onredelijkheid en de eenzijdigheid want Triodos hoeft dus blijkbaar niets te doen. Dit is verantwoordelijkheid afschuiven op de consument.
Als rekeninghouder van de Triodos kun je dus niet eens op vakantie omdat je er niet zeker van kan zijn dat je geld veilig is. Dit is hoe Triodos met zijn klanten omgaat.
Niet doen dus!!
En ik ga door tot ik iedere cent terug heb!
de realiteit is anders als uiterlijke schijn doet beloven
het gaat genadeloos om pegels.
het heeft geen enkele verwantschap met de heer R.Steiner.
Ik vind het moeilijk om een beeld van Triodos te creeeren met abstracte bewoordingen als deze. Kunt u dit concreet maken? Wat maakt dat u dit bent gaan vinden?
Triodos Bank is een mooie bank voor mensen die het zich kunnen veroorloven, want de rendementen zijn bedroevend laag. Ik heb er zelf een Internet Spaarrekening, maar de rente die ik de laatste jaren heb ontvangen, schommelt tussen de 1,6% en 1,8% ... en dat terwijl de rente bij andere banken juist flink is gestegen. Ander voorbeeld: hun Kinder Toekomst Plan, een spaarrekening waarvan het saldo vrijkomt op de 18de verjaardag van het kind, levert momenteel slechts 3,0% rente op. Als je voor een kind van 8 jaar nu een bedrag op een 10-jaars deposito zet, krijg je makkelijk 4,5%! Ik bedoel maar: de doelen van Triodos Bank zijn mooi, maar je betaalt er als klant wel de rekening voor.
Wij hebben ook een bedrijf, maar wij verstoken vele tonnen fossiele brandtof per jaar. Om kunstmest 1300 km door Europa te verslepen (per schip) omdat dat goedkoper is als bij de kunstmestfabriek op de hoek.
Toch hebben we een rekening bij Triodos.
Klinkt wat tegenstrijdig, Carin, maar ik hoef dan ook echt niet bij ze aan te kloppen voor een lening.
Maar als ik ooit wat geld verdien en dat komt op mijn rekening te staan dan wordt dat in ieder geval verantwoord gebruikt.
(zo worden er bijvoorbeeld microkredieten mee verleend)
Volgens mij zou Steiner hier geen enkele moeite mee hebben.
Ik schetste mijn bedrijf net even erg ongunstig, want binnenvaart wordt doorgaans gezien als milieuvriendelijk. Dat doen de beoordelers van Triodos waarschijnlijk ook, dingen wat kritischer bekijken. Daarom vonden ze jouw bedrijf misschien ook minder groen als je hoopte.
Maar daarom deugen ze nog steeds in mijn ogen is het een prima bank qua klantenservice, wat ze met je geld doen en qua betrouwbaarheid.