4 reacties
Waarom kunnen de vervoersvergoedingen die je nodig heb om te komen op alle afspraken die je moet maken in verband met je ziekte niet onder een en de zelfde aanvraag vallen zodat je niet voor elke verwijzing die je krijg van je arts weer een nieuwe aanvraag moet doen om een rit vergoed te krijgen.
Dit is een hoop gedoe voor niets, die een ernstige zieke er niet bij kan hebben.
Beste Rinze Koopal,
Het is erg spijtig dat u tijdens uw ziekte wordt lastig gevallen met de bureaucratie van een zorgverzekeraar. Het declaratieformulier-vervoerskosten van VGZ biedt wel de mogelijkheid om meerdere ritten ineens te declareren (zie link hieronder). U kunt ook altijd een klacht indienen bij de directie van VGZ. Als het antwoord van de directie voor u niet bevredigend is, kunt u zich wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ), email:info@skgz.nl, Postbus 291 3700 AG ZEIST, telefoon: 030-698 83 60, fax: 030-698 82 45. Waarschijnlijk zit u hier niet op de wachten ivm extra correspondentie. Wij wensen u ieder geval veel beterschap.
http://www.vgz.nl/sitecollectiondocuments/brochures-formulieren/declaratieformulier-vervoerskosten.pdf
Dank U voor Uw reactie;
Maar inderdaad een brief ondanks aangetekend naar deze zorgverzekeraar heeft echt geen zin ze antwoorden nergens op; En als je belt krijg je steeds iemand anders en word je van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb nu een aangetekende brief gestuurd met de melding dat ik de automatische betaling stop zet, en vanaf nu geen rekeningen van de VGZ meer betaalt voor dat zij mijn rekening betalen groot zeshonderd zestig euro.
Wat ik niet begrijp, is dat geen instantie deze zorgverzekeraar durft aan te pakken voor zijn a-sosiaal belijd ten aan zien van zijn klanten, hoe groter hoe arroganter.
Ik hoop dat heel veel klanten deze zorgverzekeraar het moeilijk gaan maken, vertel wat U mee maakt trek de automatische betaling in en wacht met betalen tot dat U duidelijk weet waarvoor U moet betalen.
Laten we hopen dat de instanties die dat kunnen eindelijk eens in zullen grijpen.