tandartsverzekeringFBTO pas op!

3 reacties

Ietwat misleiden m.i.
Op de website staat 100% vergoeding van uw tandartskosten tot aan het gekozen verzekerde bedrag. Navraag leert dat dit dus niet zo is. Per verrrichting wordt een bedrag vergoed. Heb je toevallig een dure tandarts dan betaal je zelf nog bij.
Ik heb nog even gekopieerd wat er op de website wordt aangegeven. Zie hieronder.
FBTO erkent de fout maar wijzigt inhoudelijk niets.

Module Tandheelkundige hulp volwassenen

Met FBTO Zorgverzekering bepaalt u zelf wanneer u wel en niet aanvullend verzekerd bent. De aanvullende modules kunt u elke maand aan- of uitzetten. Zo betaalt u alleen wat u nodig heeft. En bij FBTO hoeft u geen medische vragen te beantwoorden bij het afsluiten van een aanvullende module!

Gaat u regelmatig naar de tandarts? Bij FBTO kunt u zelf de hoogte van de vergoeding voor Tandheelkundige hulp kiezen. De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. U ontvangt na het indienen van uw tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot uw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt.

Kies voor een hoge vergoeding als u hoge kosten aan uw gebit (bijvoorbeeld kronen, bruggen, implantaten) verwacht. Gaat u alleen voor de halfjaarlijkse controle? Moet u soms een gaatje vullen? Pas uw keuze dan daarop aan.

Wachttijd
Sluit u deze module tegelijk met uw FBTO basisverzekering? Dan kunt u de module meteen gebruiken. Sluit u de module later? Dan geldt voor kronen, bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen een wachttijd van 6 maanden. U betaalt dan wel premie, maar kunt deze module nog niet gebruiken voor deze behandelingen. Voor eenvoudige behandelingen (zoals consult, verdoving en tandsteen verwijderen) geldt geen wachttijd.

door Kaat op 19 Dec 2011, 17:43

Geachte m,

k vraag mij af als ik in Februarie de module naar boven heb op gewardeerd en naar de tandarts ga en in maart de rekening krijg.
Hoe ga FBTO hier mee om want de behandeling vind plaats in Februarie en de rekening krijg ik in maart.

Graag antwoord a.u.b. van Mirakel

door 24mirakels op 29 Jan 2012, 23:53

Beste M,
Wanneer je later de "Module Tandheelkundige hulp" nog bijsluit dan geldt er voor bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen een wachttijd van 6 maanden. Als je hier kosten voor maakt moet je deze dus nog zelf betalen.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Sharon Gerritsen op 30 Jan 2012, 10:35