4 reacties
Kijk eens bij interpolis (ik ben daar gekomen via de Rabobank site). Via Independer vind ik deze niet. De studentenverzekering van Interpolis is €4 duurder dan de goedkoopste op Independer, maar biedt meer dan de standaarddekking. Ook krijg je bij Interpolis korting als je daar meer producten van hebt (hebben wij, vandaar dat wij daar terecht kwamen).
Na 2 jaar take care now met de duurste aanvullende dekking ga ik weg bij de agis. Ik betaal 128,50 per maand. Ik let niet zo goed op nieuwsberichten en het was mij ontgaan dat tandarts niet meer in het basispakket zat. Ook heeft Agis mij niet via de mail geïnformeerd over deze verandering in mijn dekking (post doen ze al helemaal niet aan). Toen ik de verzekering afsloot was dat wel zo. Daarbij denk ik algauw ik heb het meest complete pakket dus dat zal wel oke zijn. Maar dat bleek niet zo. Ik moest dus al mijn tandarts kosten zelf betalen ongeveer 320 euro. Agis was ook niet bereid alhoewel ik al vanaf mijn geboorte bij hun verzekerd ben met terugwerkende kracht alsnog deze uitbreiding te doen. Maar erger nog is de aanvullende tandarts dekking zelf. Voor een dekking250 per jaar betaal je nog eens 150 euro per jaar premie. Of voor 500 dekking 265 euro premie.
En dan is de dekking ook nog eens 75% per behandeling. Ik heb eigenlijk nooit zorg nodig buiten mijn tandarts. 1x moest ik rontgenfoto maken, maar dat zit dan weer in mijn eigen risico. Kortom de zorg in nederland is een aanfluiting geworden. Je kan beter zelf sparen. Maar de prijzen van Agis spannen denk ik de kroon hier. Ik ga nu naar CZ direct extra. 121 euro premie incl tandheelkunde 75% tot 450 euro. De ervaringen op internet zijn voor zover ik zie redelijk positief. VGZ ziet er qua vergoedingen nog beter uit maar heeft minder positieve feedback. we zullen zien