Sparen bij de Bank of Scotland veilig?

3 reacties

Aangezien de rente bij mijn huidige spaarbank erg laag werd (steeds verlagingen) ben ik gaan rondkijken naar een andere bank met een goede rente. Ik kwam uit bij de Bank of Scotland, maar vroeg me af of deze wel veilig is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vroeg me sowieso af wat de ervaringen met de Bank of Scotland in het algemeen zijn..?

Ik vond dit artikel over hoe veili het is alles-over-sparen.nl/spaarnieuws/hoe-veilig-is-sparen-bij-de-bank-of-scotland

lijkt dus in orde, maar voor ik er daadwerkelijk ga sparen vroeg ik me af of andere mensen er ervaring mee hebben?

door Derek Joussen op 20 Jan 2011, 09:28

Op die website staat het volgende: "de Bank of Scotland valt niet onder het Deposito Garantie Stelsel van de Nederlandse Bank".
Dit betekend dus, dat uw geld NIET veilig is!!!
Dus als je safe wilt sparen, doe het dan niet bij deze bank.
Het verleden heeft aangetoond, dat je niet moet stunten met je geld!!
Peter.

door peternederkoorn op 21 Jan 2011, 18:49

De bank of scotland valt onder het Britse garantiestelsel. Dit garantiestelsel kan aan rekeninghouders een vergoeding uitkeren in geval van faillissement.
Per 31 december 2010 is het garantielimiet 85.000 ponden, omgerekend ongeveer 100.000 euro. Afhankelijk van de wisselkoers en volgens de EU richtlijnen dat elk europese lidstaat een garantiebedrag van 100.000 euro moet waarborgen.

Meer informatie hierover vindt u ook in onze veel gestelde vragen: http://www.independer.nl/spaarrekening/ ... el-in.aspx

Gebruikers-avatar
Moderator

door Mayke Melgers op 24 Jan 2011, 16:05