Schadevrije jaren aan ex overgedragen. Nu geen korting?!

5 reacties

Bij mijn scheiding, begin dit jaar, heeft mijn ex onze gemeenschappelijke auto gehouden. Ze heeft ook de autoverzekering overgenomen. Daarbij zijn de schadevrije jaren die wij samen hadden opgebouwd aan haar overgedragen; de auto en de verzekering stonden eerder op mijn naam. Nu het financieel weer wat beter met me gaat, wil ik weer een auto kopen. Ik heb er een op het oog die niet te veel kost. Helaas kom ik erachter dat mijn verzekering een stuk duurder uit gaat vallen dan die van mijn ex, omdat onze 16 schadevrije jaren bij mij niet meetellen. Kan ik daar op een of andere manier nog iets aan doen?

door Jos op 19 Dec 2011, 16:31

Jos schreef:Bij mijn scheiding, begin dit jaar, heeft mijn ex onze gemeenschappelijke auto gehouden. Ze heeft ook de autoverzekering overgenomen. Daarbij zijn de schadevrije jaren die wij samen hadden opgebouwd aan haar overgedragen; de auto en de verzekering stonden eerder op mijn naam. Nu het financieel weer wat beter met me gaat, wil ik weer een auto kopen. Ik heb er een op het oog die niet te veel kost. Helaas kom ik erachter dat mijn verzekering een stuk duurder uit gaat vallen dan die van mijn ex, omdat onze 16 schadevrije jaren bij mij niet meetellen. Kan ik daar op een of andere manier nog iets aan doen?

Uw ex-partner zou (deels) afstand kunnen doen van de schadevrije jaren. Dit kan met een schriftelijke verklaring en moet door u beiden ondertekent worden. Haar verzekeraar zal de jaren dan vrijgeven en op uw naam registreren. U kunt de jaren vervolgens weer in gebruik nemen bij een nieuwe verzekering.

Autoverzekering vergelijken? Op Independer.nl vind je snel de beste deal voor een autoverzekering.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 19 Dec 2011, 16:55

Dank voor de snelle reactie. Is het gedeeltelijk overdragen van die jaren iets wat elke verzekering toestaat? Ook nu ik er eerder dit jaar akkoord mee ben gegaan dat de schadevrije jaren op haar naam kwamen te staan, kunnen we die (stomme!) beslissing dan weer ongedaan maken?

door Jos op 20 Dec 2011, 15:01

Jos schreef:Dank voor de snelle reactie. Is het gedeeltelijk overdragen van die jaren iets wat elke verzekering toestaat? Ook nu ik er eerder dit jaar akkoord mee ben gegaan dat de schadevrije jaren op haar naam kwamen te staan, kunnen we die (stomme!) beslissing dan weer ongedaan maken?

Ik adviseer u om dit met haar verzekeraar te overleggen. Bij de meeste verzekeraars is dit wel mogelijk.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 21 Dec 2011, 09:40

Helaas, haar verzekeraar heeft nog nooit van deze regeling gehoord en zit al 'jaaaren' in het vak....

door Jos op 21 Dec 2011, 11:08