Schade door mij veroorzaakt, partner de dupe?

2 reacties

Beste,

nu begrijp ik nog steeds niet en kan ik even nergens vinden dat er een regeling bestaat dat ik verzekerde een ongeluk veroorzaak, dat mijn partner bij een nieuwe afgesloten autoverzekering mijn negatieve schadejaren moet overnemen?

Immers, ben ik diegene die de auto bezit ten tijde van ongeluk, ik ben schuldig en ik heb negatieve schadejaren opgelopen.
Partner koop auto, wilt zich verzekeren voor de eerste keer in haar leven en begint meteen met een NEGATIEF aantal schadejaren.

Nu wil ik weten, of dit overal zo is, en waar dit staat beschreven (wet, regel, voorwaarden etc)?

Met vriendelijk groet
YLCN

door YLCN op 23 Dec 2011, 02:03

YLCN schreef:Beste,

nu begrijp ik nog steeds niet en kan ik even nergens vinden dat er een regeling bestaat dat ik verzekerde een ongeluk veroorzaak, dat mijn partner bij een nieuwe afgesloten autoverzekering mijn negatieve schadejaren moet overnemen?

Immers, ben ik diegene die de auto bezit ten tijde van ongeluk, ik ben schuldig en ik heb negatieve schadejaren opgelopen.
Partner koop auto, wilt zich verzekeren voor de eerste keer in haar leven en begint meteen met een NEGATIEF aantal schadejaren.

Nu wil ik weten, of dit overal zo is, en waar dit staat beschreven (wet, regel, voorwaarden etc)?

Met vriendelijk groet
YLCN

De reden hiervoor is dat partners vaak samen gebruik maken van een voertuig. Verzekeraars willen zo voorkomen dat er een verzekering op naam van partner wordt afgesloten om de malus (negatieve schadejaren) te omzeilen. Bijna alle verzekeraars hanteren dit. Bij een enkele verzekeraar zoals Bruns ten Brink bijvoorbeeld kan uitsluiting van een partner (met negatieve schadejaren) wel besproken worden. Dat betekent wel dat u niet en dus alleen uw partner met de auto mag rijden.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 27 Dec 2011, 17:53