rot administratie

1 reactie

De afrekeningen van Agis zijn wel zeer bondig: Apotheek. Chirurg. Geen nadere specificatie. Voor mij was dat altijd wel voldoende: zoveel zorg had ik niet. In 2010 ontving ik een afrekening voor de apotheek die -op enkele weken na - een jaar eerder gedateerd was. Ook aan het bedrag was niet te zien waar dit voor mocht zijn. Dit zonder enige verdere toelichting of excuus. Ik schrijf dus een brief om het een en ander te weet te komen. Na enige tijd wordt ik er over gebeld. De telefonist begint met wat algemene bla-bla, om dan - hij heeft blijkbaar iets verder op z'n schermpje gekeken - te beginnen over een andere nog openstaande acceptgiro. Die had ik net 1 0f 2 dagen in huis. Tot mijn verbazing want de afspraak was dat het automatisch zou worden afgeschreven. Volgt wat onbegrijpelijke praat van de kant van de agis-telefonist. Toen heb ik waarschijnlijk wel zoiets gezegd als: <jaja, het is wel goed hoor>. Er van uit gaande dat de man toch ook wel zou begrijpen dat hij eerst eens wat moest uitzoeken voor te beantwoorden. Maar dat bleef uit. Wel kreeg ik nog enige malen acceptgiro's toegestuurd met boetes. En dat bedragje over 2009 werd wel afgeschreven. Tenslotte kwam er een brief die ogenschijnlijk van de deurwaarder afkomstig was, met de mogelijkheid om alsnog het bedrag aan agis over te maken. Het leek mij dat de deurwaarder - een nieuwe partij - moest worden ingelicht. Maar er stond geen afzendadres van de deurwaarder op. Dus een brief gestuurd na zoeken op de kamer van koophandel. De gretige deurwaarder wist zogenaamd van niets. Op aanraden van de consumentenbond heb ik toen toch maar besloten een aangetekende brief naar de direktie van agis te sturen. Vergoeding van de kosten die ik had moeten maken nee dat deden ze nooit. Bij zo'n maatschappij blijf je niet!

door D.J.Mulder op 01 Dec 2011, 17:11