1 reactie
Mijn man op 6 februari 2010 plotseling overleden. Bij DSB bank hebben we een 1e hypotheek die is opgedeeld in €133.000, aflossingsvrije hypotheek (4.8%) en €105.000 levenhypotheek(5%) Het levendeel is vanaf februari stopgezet omdat ik hier een orv op had. In juli kreeg ik uiteindelijk bericht dat op het levendeelhypotheek €98.527,00 en €2.316,16 werd gestort. Zo blijft er een restschuld van iets meer dan €4.000 op de levenhypotheek over. Tevens werd in die brief vermeldt dat het systeem bij DSB de rente vanaf februari met terugwerkende kracht zou incasseren maar deze mocht ik laten storneren. Op vrijdag 30 juli heeft DSB het bedrag van €4584,00 2x €2292,00???) van mijn rekening geIncasseerd. Dit heb ik laten storneren. Hierna kreeg ik op donderdag 5 augustus een acceptgiro of ik toch €4585,00 wilde betalen. Op vrijdag 6 augustus gebeld en ik mocht de acceptgiro als niet ontvangen beschouwen. Ook werd me in een mail excuses aangeboden voor de vele fouten en mocht ik nog brieven ontvangen dan mocht ik ook deze als niet ontvangen beschouwen. Wederom op zaterdag 7 augustus een brief ontvangen. ivm ongeoorloofde achterstand moet ik het gehele bedrag van hypotheekrestant en rente €6.439,02 ineens binnen 5 dagen overmaken. Vandaag weer DSB gebeld. Ook deze brief mocht ik als niet ontvangen beschouwen. Ze zijn nu een berekening aan het maken wat ik aan achterstallige rente moet betalen. Mijn vraag is; over welk hypotheekbedrag van het levenhypotheekdeel moet ik achterstallige rente betalen. Het lijkt mij dat ik vanaf februari toch alleen de rente van het resterend bedrag van €4000,00 moet betalen en niet van €105.000,00 Ik hoop dat je me een antwoord kan geven want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Reageer op deze reactie