5 reacties
Ik had een bonusrenterekening bij de Postbank. Maar die gaf zo weinig rente dat ik de rekening heb opgeheven. Tenminste, dat dacht ik. Ik had het hele saldo opgenomen. Krijg ik vorige week een brief van de Postbank. Er staat nog 40 cent op en wat ik daarmee wil. Niks dus, want die heeft de Postbank mij geschonken. En of ik ze wilde bellen of ik misschien een andere rekening wilde openen. Ja, voor die 40 cent zeker.
Wat is dit voor beleid? Kan iemand mij dit uitleggen. Of heeft iemand een dergelijke ervaring?
Postbank werkt met een dagrentesysteem, per dag dat er geld op een spaarrekening staat krijg je rente. Dat je het hele saldo opneemt betekend niet dat een spaarrekening automatisch wordt beeeindigd. De 40 cent is waarschijnlijk nog de rente die je tegoed had.
Zolang dat bedrag op de spaarrekening staat kan hij niet opgeheven worden. Je moet dus echt de rekening opheffen, dit kan o.a. via hun callcenter.
of nog simpeler direkt via inernetbankieren. De voormalige Postbank heet al weer sinds 1/1/09 ING. Als je nog ouderwets bankiert-je kan ook gewoon een girokaart opsturen en heel duidelijk OPHEFFEN rekening eropzetten-> zelfde resultaat. en heel vreemd of raar is dit inderdaad niet-zoals al reeds uitgelegd. Berucht zijn de winkeldochter rekeningen waar nog 1 of 2 ct. opstaat-de bank kan ze dan niet opheffen.
Ik was in de veronderstelling dat mensen met een goed lopend bedrijf geholpen zouden worden als er een betaling probleem zou zijn van 2 maanden.
Helaas ing/ Postbank verschuilt zich achter regeltjes. Een meneer Sjon Denenkamp van ING zakelijk komt met helemaal niets om je te helpen. Er is een systeem waar je naar moet gissen hoe het werkt en mensen hebben ze blijkbaar niet, om naar je toe te komen om te kijken of je toch iets kan doen.
Ze willen alleen maar een krediet geven als er voldoende geld op de bank staat. Waarom heb je dan een krediet nodig? Ik ben zo ongelofelijk boos dat banken er op dit moment alleen zijn om zichzelf te verrijken. Je komt niet verder want al mijn telefoontjes worden genoteerd en dan heb je direct een naam. Dat lieten ze goed merken. Ik zou zo graag met deze mensen in het openbaar een gesprek hebben.